مقیمی: بی برنامگی مدیران برای نسل جوان تهدیدی بزرگ است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در سال ۹۳ افزود: نسل جوان جامعه نسلی پویاست که به جهت خوی جوانی که دارد منتظر تصمیم گیری مسئولان نمی ماند و اگر ببیند کسی به فکر او  نیست خودش وارد عمل شده و چه بسا به جهت ناپختگی باعث بروز مشکلات اجتماعی نیز شود.

طلاق و اعتیاد ناشی از بی برنامگی نسل جوان و کوتاهی مسئولان

وی طلاق و اعتیاد را از جمله آسیب های اجتماعی ناشی از بی برنامگی نسل جوان و کوتاهی مسئولان در تدوین برنامه های خوب و جوان پسند در جامعه برشمرد و گفت: برنامه ای که در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان استان تدوین می شود باید برنامه های مطابق علایق و سلایق نسل جوان باشد تا انتظار داشته باشیم جوانان در مسیر مشخص شده حرکت و از زایش آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به برنامه ریزی برای تمامی اقشار مختلف جوانان در جامعه گفت: هم جوانان نخبه و موفق استان که خوشبختانه راه خود را با موفقیت پیدا کرده اند نیازمند توجه مسئولان هستند هم تمامی آن دسته از جوانانی که از بیکاری و نداشتن برنامه ای برای اوقات فراغت خود در خیابانهای شهر اراک هر روز غروب مسیر مشخصی را به علت نبود تفریگاه ها در شهر اراک طی می کنند.

مقیمی اضافه کرد: بی توجهی به نسل جوان و عدم برنامه ریزی دقیق برای این قشر علت اصلی چالشهای اجتماعی موجود در جامعه است.

وی ادامه داد: همانگونه که ما انتظار داریم نسل جوان همواره در عرصه های مختلف سیاسی اعم از انتخابات ها حضور چشمگیر و فعالی داشته باشند انها نیز از ما انتظار دارند بعد از انتخابات کمی به فکر آنها بوده و مشکلاتی اعم از اشتغال، برنامه ریزی برای اوقات فراغتشان و …. را نیز حل کنیم.

۳۱ درصد جمعیت استان مرکزی را نسل جوان تشکیل می دهند

استاندار مرکزی در ادامه با بیان این که ۳۱ درصد جمعیت استان مرکزی را نسل جوان تشکیل می دهند افزود: این جمعیت یعنی آنکه مدیران دستگاه های اجرایی باید ۳۱ درصد وقت خود را صرف جوانان کنند.

مقیمی تاکید کرد: ادغام دو وزارت ورزش و امور جوانان به لحاظ توجه به روحیه پویایی جوانان بوده این در حالیست که متاسفانه بعد از این ادغام موضوع جوانان در کشور مغفول مانده و بخش ورزش غالب بر بخش جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع جوانان و رسیدگی به مشکلات آنها یک موضوع تخصصی است و باید با دید کارشناسی خاص مورد بررسی قرار گیرد افزود: عضویت سه نفر از جوانان استان در ستاد ساماندهی امور جوانان به عنوان نماینده نسل جوان در این ستاد ضروری است.

استان مرکزی از داشتن یک تیم ورزشی مطرح محروم است

استاندار مرکزی در ادامه از نبود یک ورزش مطرح کشوری در استان مرکزی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان مرکزی علیرغم برخورداری از وجود صنایع فعال و بزرگ در خود از داشتن یک تیم ورزشی مطرح در لیگ های برتر رشته های مختلف ورزشی محروم است و این امر بیانگر کوتاهی مسئولان است.

مقیمی ادامه داد: امروز نام شهرهای صنعتی اعم از خوزستان و تبریز به واسطه موفقیت تیمهای فوتبال فولاد و تراکتورسازی تا آن سوی مرزهای کشور نیز رفته این در حالیست که چهارمین قطب صنعتی ایران فاقد یک تیم ورزشی موفق و مطرح در کشور است.

وی با اشاره به توانمندی های علمی، صنعتی و ورزشی موجود در استان مرکزی گفت: استان مرکزی استانی صنعتی، دانشگاهی و برخوردار از جمعیت جوانی است که باید با برنامه ریزی دقیق مسیر هدایت این نسل را در چارچوب فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و ورزشی فراهم کرد.

استاندار مرکزی در ادامه از برخی رفتارهای مدیران در برابر اشتباهاتی که از سوی نسل جوان رخ می دهد و سخت گیری های بی مورد آنها انتقاد کرد و گفت: نسل جوان نسلی کنجکاو است که ممکن در مسیر اموری که تجربه می کند خطاهایی نیز از وی سربزند که جایز نیست با تکیه بر این خطاها از فرصت دادن مجدد به نسل جوان خودداری کنیم.

مقیمی حل مشکلات جوانان در استان مرکزی را نیازمند کار جهادی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی دانست و گفت: اگر می خواهیم کارنامه خوبی در راستای ساماندهی امور جوانان از خود به یادگار بگذاریم “حی علی خیرالعمل” برخیزید و با روحیه جهادی در راستای تحقق این مهم بکوشید در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

قبل از حل مشکلات جوانان تکلیف اعضای ستاد را مشخص کنید

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز در این نشست با انتقاد از عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان در جلسه فوق گفت: اگر خواهان موفقیت این ستاد هستیم باید اول تکلیف اعضای ستاد را مشخص کرد.

شکرالله حسن بیگی با بیان این که عدم حضور مدیران و یا معرفی یک نماینده تام الاختیار از انها برای شرکت در جلسه ستاد باعث می شود تا تصمیمات اتخاذی بدون حضور مدیران دستگاه اجرایی اتخاذ و به علت عدم مسئولیت فرد شرکت کننده مصوبات ابتر بماند.

وی تاکید کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ضروریست در صورت عدم حضور مدیران نیز باید نماینده ای در حد معاونت در جلسه شرکت کند.

۳۱ درصد جمعیت استان مرکزی جوان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست از حضور ۴۳۰ هزار نفر جوان (۱۵ تا ۲۹ساله) در استان مرکزی خبر داد و گفت: این تعداد ۳۱ درصد جمعیت استان مرکزی را در سرشماری سال ۹۰ تشکیل می دهند.

سعید ملکی افزود: از مجموع ۴۳۰ هزار جمعیت جوان استان مرکزی ۵۱ درصد را جمعیت جوان پسر و ۴۹ درصد را جمعیت جوان دختر تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: آمار سرشماری ها نشان می دهد ۳۶۳ هزار نفراز جمعیت جوان استان مرکزی یعنی ۳۵ درصد در سن جمعیت فعال قرار دارند که از این تعداد نیز ۱۲۰ هزار نفر معادل ۷۸ درصد جمعیت استان مرکزی شاغل و ۲۲ درصد معادل ۳۶ هزار نفر جمعیت جوان استان بیکار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه دانشجویان جوان استان مرکزی را ۶۷ هزار نفر برشمرد و گفت: این رقم معادل ۱۶ درصد جمعیت جوان استان را تشکیل می دهند.

ملکی با اشاره به وجود ۴۳۰ سمن متشکل از جوانان در استان گفت: از این تعداد ۱۵ سمن در حوزه ورزش و جوانان فعال اند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه جوانان گفت: نبود نیروی انسانی متخصص در حوزه جوانان، عدم برخورداری فعالین این بخش از امکانات فضایی برای فعالیت ها، نبود نیروی انسانی و عدم تخصیص بودجه مهمترین مشکلات پیش روی حوزه جوانان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.