تاکید معاون استاندارمرکزی نسبت به برگزاری باشکوه مراسم سوم خرداد

به گزارش مرکزی دیلی، ˈشکرالله حسن بیگیˈ عصر دوشنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت سوم خرداد -سالروز آزادی خرمشهر- اظهار کرد: سوم خرداد یادآور دلاوری ها و رشادت های بزرگ مردانی است که جان خود را فدای میهن اسلامی کردند تا یکبار دیگر خاک پاک خرمشهر را به آغوش وطن برگردانند.

وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس برای مردم ولایت مدار استان مرکزی یکی از عملیات های به یاد ماندنی و جاویدان است چرا که ۲۸۲ رزمنده این استان در این عملیات جان خود را فدای ایران زمین کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به خصوص فرمانده ˈمحمد جهان آراˈ بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس باید رشادت ها و جوانمردی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای نسل های جدید تشریح و تبیین کنند چرا که جوانان ما جنگ را تنها از صفحه های تلویزیون دیده اند و آن چنان که باید آن وقایع را درک نکرده اند.

وی، با بیان اینکه ماه خرداد یادآور رخدادهای مهم است، افزود: حماسه فتح خرمشهر به عنوان برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس می درخشد که باید ابعاد مختلف آن مورد بررسی دقیق قرار گرفته و به نسل های آینده منتقل شود .

حسن بیگی بیان کرد: محور تمام برنامه های ستاد بزرگداشت سوم خرداد باید تشریح و تبیین ارزش ها انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی از برگزاری برنامه های فرهنگی به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای آشنا کردن هر چه بیشتر نسل جوان با ارزشهای دفاع قدس یاد کرد و افزود: طرح های نو متناسب با نسل جوان، زمینه استقبال این قشر از برنامه ها را بیشتر فراهم می کند .

وی یادآوری کرد: تلاش در راستای ارتقاء روحیه مقاومت، غرور ملی، وحدت و همبستگی در برابر استکبار جهانی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، پایداری و ولایتمداری از مهمترین اهداف برگزاری برزگداشت حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اداره کل ورزش و جوانان، سپاه روح الله، نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی ارشد آجا، شهرداری ها، ادارکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دانشگاه های سراسر استان، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برای برگزاری بزرگداشت سوم خرداد در این استان اعلام آمادگی کرده اند.

ˈعلیرضا شامحمدیˈ اضافه کرد: آذین بندی معابر سراسر استان، برپایی ایستگاه های صلواتی در مبادی ورودی شهرها، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار مسوولان با خانواده های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برگزاری مسابقه دو و میدانی در محل کوه سرخه اراک و برگزاری نمایشگاه عکس از مهمترین برنامه های ستاد برگزاری بزرگداشت سوم خرداد در استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.