مرکز درمان ناباروری؛ فرصتی برای توسعه‌ی گردشگری سلامت در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، نزهت شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، اظهار داشت: وجود چنین مرکزی در استان مرکزی یکی از الزامات و ضروریات بود چراکه افرادی که دچار ناباروری هستند به اجبار باید برای دریافت خدمات درمانی به دیگر استان‌ها رفت و آمد کرده و علاوه بر استرس و فشارهای روحی ناشی از بیماری هزینه‌های بالای درمان را نیز متحمل شوند.

وی با اشاره به مهم بودن نوع بیماری و لزوم رفت‌وآمد زیاد بیماران در طول درمان گفت: این موضوع، خود برای بیمار دغدغه‌زا می‌شود و از نظر اجتماعی و اقتصادی چالش‌هایی را به دنبال دارد.

شفیعی وجود این مرکز را برای استان و همچنین استان‌های همجوار بسیار مفید عنوان کرد و افزود: فضای این مرکز به شکلی است که به راحتی می‌توان اعمال جراحی لازم را در آن انجام داد و موقعیت جغرافیایی آن در مرکز شهر باعث شده است که به راحتی به پزشکان، آزمایشگاه‌ها و داروخانه دسترسی داشته باشیم تا به راحت‌ترین شکل ممکن پروسه درمان طی شود.

وی با بیان اینکه پزشکان و ماماهای مرکز همه از بهترین گزینه‌های استان هستند و همچنین دیگر پرسنل نیز دوره‌های آموزشی مختلفی را در اصفهان گذرانده‌اند، تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌ها و امکانات موجود در این مرکز به راحتی می‌توان درمان بیماران مراجعه‌کننده از هر نقطه کشور را انجام داد؛ همچنین با توجه به اینکه افراد بسیاری از کشورهای عربی همچون عراق و عربستان برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند، مرکز درمان ناباروری اراک به عنوان مجهزترین مرکز غرب کشور می‌تواند بهترین گزینه برای درمان این بیماران باشد.

شفیعی با تأکید براینکه پروسه‌ی درمان زوج مراجعه‌کننده به صورت همزمان آغاز می‌شود اظهار کرد: پس از مراجعه زوجین و بررسی سابقه مشکل و پرونده‌های پزشکی سیکل درمانی هر دو نفر به طور همزمان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در دنیا درمان ناباروری بین ۳۰ تا ۳۵ درصد جواب می‌دهد قبل از شروع درمان توضیحات و همچنین توجیهات لازم توسط مشاورین، مامایی و روان‌شناسان مرکز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

سوپروایزر مرکز درمان ناباروری استان مرکزی عنوان کرد: علاوه بر مشاوره مامایی، مرکز مجهز به مشاوره ژنتیک است و برای افرادی که ازدواج فامیلی داشته‌اند و نیاز است که قبل از بارداری موارد خاص برای آنها در نظر گرفته شود و همچنین برای افرادی که فرزند اول و یا یکی از فرزندان آنها دچار عقب‌ماندگی ذهنی است و تصمیم به بارداری دارند؛ سیر تخصصی و موارد ژنتیکی مطرح می‌شود و بررسی‌های ژنتیکی و شناسایی ژن معیوب نیز انجام می‌شود.

شفیعی اظهار کرد: نوع و سیر درمان صرفاً مربوط به تشکیل جنین نیست بلکه تا زمان تولد نوزاد کلیه امور مراقبتی توسط مرکز و مشاورین و متخصصین دنبال می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.