امام جمعه اراک خواستارتبیین اندیشه های شهید مطهری شد

به گزارش مرکزی دیلی، آیت الله ˈ قربانعلی دری نجف آبادیˈ روز دوشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه بحرینی اراک اظهار کرد: آثار شهید مطهری از محتوای علمی بالایی برخودارند و شایسته ترجمه به تمام زبان های زنده دنیا هستند.

وی ضافه کرد: آثار شهید مطهری متعلق به زمان و مکان خاصی نیست بلکه در هر دوره ای از زمان و در هر نقطه ای از دنیا تفکرات این معلم شهید راهگشا و هدایتگر است.

امام جمعه اراک گفت: شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و شهید مطهری برای بشریت بهترین الگو واسوه محسوب می شوند، چرا که این بزرگان، عالم ،سیاستمدار، آزادمرد و آزادی طلب بودند.

وی اظهار کرد: معلمان باید آثار این دو مرد بزرگ را بخوانند، در آنها تعمق کنند و برای شاگردان خود تبیین و تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: هرچند ما نمی توانیم زحمات معلمان عزیز را قدر بدانیم ولی هرکسی در حد توان باید در این جهت گام بردارد و ازخدمات و زحمات معلمان قدردانی کند.

وی اضافه کرد: انتخاب سالروز استاد مطهری به عنوان روز معلم به منظور الگوگیری و اسوه پذیری از شخصیت بزرگ شهید مطهری است و معلمان باید سیره اخلاقی آن شهید در توجه به نحوه تحصیل و ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان را مد نظر قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: استاد مطهری قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و منحصر به فردی در هدایت افکار جوانان داشت و یکی از بزرگترین متفکرانی است که در عصر خود با انحرافات فکری مقابله می کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.