تهیه پیش‌نویس برنامه پنج ساله مطبوعات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، شاکری در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک گفت: خبرنگاران و اهالی مطبوعات باید همدل و همراه یکدیگر، مشکلات اساسی این حوزه را بررسی و حل نمایند و اولین گام در این زمینه نیز داشتنن باتنک اطلاعاتی مناسب از خبرنگاران و داشتن توزیع مناسب نشریات است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمرنگ شدن منزلت خبرنگاران یکی از اساسی ترین مشکلات است که باید تلاش کنیم با ارتقای جایگاه خبرنگار، این منزلت از دست رفته را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و در این زمینه حمایت های لازم را خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: برای دستیابی به این مهم  و استفاده از نظرات و دیدگاه های مختلف افراد، پیشنهاد می شود یک گروه متشکل از ۵ نفر خبرنگار پیشکسوت، با تجربه، متخصص، جوان و پرانرژی تشکیل شود تا بتوانیم نظرات افراد، گروه ها و جناح های مختلف خبرنگاران را بشنویم، بررسی کنیم و در نهایت به سمت عملی شدن سوق دهیم.

شاکری با تاکید براینکه هر نشریه برای این استان یک نوع سرمایه محسوب می‌شود و نگاه مدیریت ارشاد استان به نشریات یک نگاه فرابخشی است تصریح کرد: جامعه نیازمند صداهای مختلف است، جامعه تک صدا جامعه روشنفکرانه‌ای نیست، باید در کنار حفظ حریم و حرمت یکدیگر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات بپردازیم و با بالا بردن آستانه تحمل خود، انتقاد پذیری را در خود تقویت نمائیم.

وی ابراز داشت: نشریات تا مادام‌العمر نمی‌توانند به جریان دولت وابسته باشند، دولت موظف است تا یک نقطه‌ای از نشریات حمایت کند و از آن نقطه به بعد این نشریات هستند که باید با جذب مخاطب زمینه حیات خود را ادامه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه اداره ارشاد دبیرخانه هیچ حزب سیاسی نیست، بیان داشت: نگاه ارشاد به مطبوعات فارغ از هرگونه نگاه سیاسی است و ما بنا نداریم ارشاد را به دبیرخانه هیچ حزب سیاسی تبدیل کنیم.

عدم تشکیل خانه مطبوعات در استان مرکزی، عدم توزیع مناسب آگهی ها به نشریات محلی، اختصاص م- الف به آگهی های بخش خصوصی و بانک ها، عدم وجود زیرساخت های فرهنگی مناسب، ارتباط کمرنگ برخی روابط عمومی ها و مدیران دستگاه های اجرایی استان با خبرنگاران و… برخی از مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

ممکن است بپسندید...

۳ دیدگاه

  1. مهر ۲۴, ۱۳۹۳

    […] تهیه پیش‌نویس برنامه پنج ساله مطبوعات استان مرکزی […]

  2. مهر ۲۶, ۱۳۹۳

    […] تهیه پیش‌نویس برنامه پنج ساله مطبوعات استان مرکزی […]

  3. آذر ۲, ۱۳۹۳

    […] تهیه پیش‌نویس برنامه پنج ساله مطبوعات استان مرکزی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.