استاندار مرکزی : تکمیل پروژه های نیمه کاره مهمترین تکلیف مدیران است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈمحمد حسین مقیمیˈ عصر شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی اظهار کرد: وجود تعداد قابل ملاحظه ای پروژه های نیمه کاره در استان مرکزی برای سیاستگذاری های اقتصادی و مدیریت و راهبری منابع مالی است و باید با برنامه ای کارآمد گره های اجرایی و اعتباری این پروژه ها گشوده شود و عملیات اجرایی آن به پیش برود.

وی تاکید کرد: در تبصره های قانون بودجه سهم اعتباری خوبی در ابعاد مختلف تعریف شده که تحقق آن با پیگیری جدی مدیران دستگاههای اجرایی ظرفیت مالی مناسبی را برای پیشبر برنامه های توسعه ای استان و تکمیل پروژه های نیمه تمام فراهم می کند.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: شورای توسعه و برنامه ریزی استان عالی ترین مرجع سیاستگذاری و هدایت برنامه های توسعه محور استان است و تنها با شورایی قوی می توان تصمیم سازیهای موثر و کلیدی در حل مشکلات و تغییر وضعیت استان به سمت توسعه و پیشرفت متوازن داشت.

مقیمی تاکید کرد: حضور مدیران دستگاههای اجرایی به عنوان کانونهای توسعه فعال استان در شورای برنامه ریزی در تصمیم سازی هدفمند و کلان استان اثرگذار است و استان مرکزی با ظرفیتهای بالقوه ومتعدد باید به سرعت پله های ترقی و توسعه یافتگی را طی کند.

وی گفت: در سالی که با نام فرهنگ و اقتصاد مزین شده و محور حرکتهای آن با منشور اقتصاد مقاومتی و هدفمند کردن یارانه ها جهت یابی شده تیزبینی مدیران در تصمیم سازیهای موثر و جلب مشارکت مردم و هزینه کرد صحیح و پر منفعت منابع دراختیار امری ضروری است.

استاندار استان مرکزی در بخشی از این نشست با تحلیل معضلات شهرستان کمیجان ادامه داد: یکی از نیازهای مهم این شهرستان اصلاح ساختار حمل و نقل برون شهری است که اعتبارات تخصیصی در این فصل امسال با رویکردی ویژه در ترمیم مشکلات تخصیص خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش اضافه کرد: پس از زلزله سال ۸۹ شهر داودآباد دانش آموزان سه مدرسه این شهر در کانکس به تحصیل اشتغال دارند که ساماندهی این بخش و تخصیص اعتبار ویژه در ساخت فضای مناسب آموزشی این دانش اموزان امری ضروری است.

استاندار استان مرکزی همچنین بر تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اراک- تهران با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت در سال جاری تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی نیزدر این نشست : یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به صورت علی الحساب استان ابلاغ شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.

ˈمحمدرضا عاشوریˈ پیش بینی کرد این اعتبار تا پایان سال جاری به دوهزار میلیارد ریال برسد واین در حالی است که اعتبار استان در سال گذشته دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات الزامات قانونی در هزینه کرد دارد و باید به ساخت، مرمت و بازسازی حوزه های علمیه، مساجد، بقاع متبرکه و شهرک های صنعتی تخصیص شود.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت: ساماندهی منطقه گردشگری گردو اراک، احداث کتابخانه مرکزی اراک و بازسازی و اصلاح جاده های استان و آبرسانی از مهمترین پروژه های استان هستند که باید در سال جاری به صورت ویژه به آنها پرداخته شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.