بیش از ۶۰ درصد پرونده های دادگستری استان مربوط به اموال و املاک است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج، رئیس کل دادگستری استان خواستار سامان دهی دقیق و صحیح در بخش مشاورین املاک و متصل شدن آنان به سیستم ثبت اسناد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری در جلسه ی تودیع و معارفه ی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به حوزه ی فعالیت گسترده و تأثیرگذار سازمان ثبت اسناد اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد از مهمترین ارگان ها و دستگاه های اجرایی است که با یاری گرفتن از قوانین حمایتی کشور می تواند بیشتر مسائل و مشکلات موجود را حل کند.
وی افزود: بالای ۶۰ درصد پرونده هایی که در دادگستری وجود دارد چه در بخش کیفری و چه در حوزه ی حقوقی مرتبط به اموال و املاک است که اختلاف آنها در نوع صدور، حدود و تداخل اسناد است و همه ی این موارد به سازمان ثبت اسناد مربوط می شود که اگر مردم مکلف به ثبت اسناد خود شوند بسیاری از پرونده های کیفری و مدنی به وجود نمی آید.
وی تصریح کرد: باید سامان دهی دقیق و منظمی در بخش مشاورین املاک شود و تمامی معاملات در ادارات ثبت انجام پذیرد.
وی افزود: انجام معاملات در دفاتر ثبت اسناد علاوه بر پایین آمدن میزان هزینه ی طرفین معامله سبب از بین رفتن ریشه بسیاری از دعاوی می شود که از طریق صورت نگرفتن معاملات در دفتر ثبت اسناد می شود.
مظفری با اشاره به آشنایی کارشناسان با متد روز در زمینه ی ثبت اسناد گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان و نیروی های آماده به کار در حوزه ی ثبت اسناد، باید آموزش های ضمن خدمت مستمر برای این دسته از افراد در دستور سازمان ثبت قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان تصریح کرد: در راستای حمایت از بیت المال و منابع طبیعی تاکنون برای بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی سند صادر شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.