بازدید بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بیش از ۴۵۰ هزارنفر از گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی بازدید کردند .

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی رضوانی افزود: این بازدیدها از مناطق گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد مسافرینی که وارد استان مرکزی شده اند نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1391/12/19/IMG18433207.jpgرضوانی از بازرسی های مستمر در راستای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: این تعداد بازدید با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان مرکزی از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌های سنتی و مراکز پذیرایی انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی پایگاههای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری استان در ورودی شهرها و موزه‌های تاریخی، تجهیز و راه‌اندازی گروههای نظارتی سیار با همکاری اداره‌ کل بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و بازرگانی و بازدید از تاسیسات گردشگری از برنامه‌های این ستاد درایام نوروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ودبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی قبلی، از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مرکزی، جهت رسیدگی به شکایات و کنترل خدمات تاسیسات گردشگری استان همانند هتلها، مسافرخانه ها، دفاتر خدمات مسافرتی،رستوران های سنتی و نیز سایر مراکز پذیرایی، هیات نظارتی ویژه ای متشکل از کارشناسان خبره حقوقی، نمایندگان بخش خصوصی انجمن های صنفی و کارشناسان گردشگری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این هیئت در ایام نوروز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند که از ۲۵ فروردین بیش از ۵۰۰ بازدید درقالب محسوس و نامحسوس صورت گرفته ودرمجموع ۲۷ تذکر و ۹ اخطار و سه مورد تشویق به تاسیسات گردشگری داده شد.

رضوانی خاطرنشان کرد: همچنین مسافران نوروزی استان مرکزی می توانند در صورت بروز هرگونه تخلف با شماره ۰۸۶۱۳۱۲۱۹۰۶و ۰۲۱۶۶۵۸۲۱۶۸ ویا با تلفن گویای ۰۹۶۶۹ تماس حاصل فرمایند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه (استان مرکزی ۳۰۰۰۵۹۳۲۰۰۲۲۲۲) و( کشوری ۲۰۰۰۴۴۰)  با کارشناسان هیات نظارتی مذکور ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: شماره های ذکر شده در کلیه راه های مواصلاتی و محل تردد مسافران نصب شده اند تا گردشگران بتوانند از خدمات اطلاع رسانی و رفع مشکلات موجود برخوردار شوند.

گفتنی است هیات رسیدگی به شکایات گردشگران در ایام نوروز به صورت دائمی فعال هستند و در صورت تعدد شکایات جلسات قضایی آنان در محل بروز مشکل تشکیل ورسیدگی می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.