بیش از ۱۰۰۰طلبه در مدارس علمیه مرکزی تحصیل می کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام احمد غلامیان عربی با اشاره به لزوم همکاری بخش های مختلف اطلاع رسانی درباره ثبت نام در حوزه های علمیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به همکاری مطلوب صدا و سیما و آموزش و پرورش در اطلاع رسانی انجام شده میان شهرستان‌های مرکزی وظیفه داریم صدای کمک و یاری حوزه علمیه را به افراد متدین و علاقه‌ مند به حوزه برسانیم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان بازوان توانمند نظام اسلامی به راحتی می‌توانند جوامع را به سوی آموزه‌های دینی و خواسته‌های نظام اسلامی به پیش ببرند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه برادران مرکزی با اشاره به زمان برگزاری آزمون حوزه های علمیه برادران مرکزی گفت: این آزمون در روز ۲۹ فروردین سال ۹۳ برگزار می شود و متقاضیان پس از قبولی در این آزمون، برای عبور از مراحل آموزشی، مورد تحقیق و بررسی شخصیت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام غلامیان عربی تصریح کرد: ثبت نام برای پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ از اول بهمن‌ماه آغاز شده و با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، امکان تمدید مهلت ثبت نام دور از انتظار است.

وی افزود: مهلت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه برادران ۲۵ اسفند پایان یافته و پیک تبلیغی برای پذیرش حوزه‌های علمیه برادران آغاز شده و تا پایان مهلت ثبت‌نام ادامه دارد.

معاون آموزش علمیه مرکزی با اشاره به منابع آزمون پذیرش حوزه های علمیه برادران گفت: احکام، معارف اسلامی، ادبیات، عربی، ریاضی و معلومات عمومی منابع این آزمون است و حافظان قرآن کریم با ارائه مدرک معتبر و ثبت نام می‌توانند بدون آزمون مورد پذیرش قرا گیرند.

حجت‌الاسلام غلامیان عربی تصریح کرد: اهمیت حوزه‌های علمیه از آنجایی مطرح می‌شود که صاحبان خرد، اندیشه و اعتقادات دینی از این حوزه‌ها سرچشمه می‌گیرند و نخبگان حوزوی گام‌های مطلوبی را برای تبیین آموزه‌های دینی در جامعه بر می‌دارند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه از دیر باز مورد توجه نظام‌های اسلامی بوده و تربیت شدگان این مکتب به عنوان هادیان راستین جامعه نقش مهمی در تحول و حرکت جوامع انسانی در مسیر حق و حقیقت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.