اظهارات مدیر کل ارشاد استان مرکزی پیرامون اقتصاد مقاومتی

به گزارش مرکزی دیلی، حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، پیرامون اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، گفت: در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری همواره در مقاطع حساس و نقاط عطف کشور، نظریه‌، راهکار و دیدگاه‌های واقع بینانه‌ای را برای حرکت به سوی پیشرفت ارائه داده‌اند که همیشه راهگشا بوده و توانسته سبب برون رفت وضعیت و بحران‌های حاکم بر کشور باشد.

سیاست اقتصاد مقاومتی؛ زمینه‌ساز برون‌رفت کشور از مشکلات

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح و سیاست‌هایی که زمینه‌سازبرون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی فعلی خواهد شد، سیاست اقتصاد مقاومتی است که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و این مسئله بیانگر حساسیت ایشان نسبت به مسائل داخلی، خارجی و موقعیت انقلاب در این مقطع از زمان است.

شاکری اظهارکرد: سیاست اقتصاد مقاومتی فراتر از شرایط کنونی جامعه، از یک ریشه تاریخی و فرهنگی در کشور ما برخوردارست و از نخستین زمانی که ایران به دنبال استقلال بوده همواره این نظریه مطرح بود که جهت تحقق استقلال باید به خویشتن خویش بازگشته و به ظرفیت‌های درونی خود اتکا کرد به طوری که حتی انقلاب اسلامی هم بعد از پیروزی خوداتکایی را به عنوان شعار اصلی و محور حرکت خود قرار داد.

اقتصاد مقاومتی؛ تلنگری برای حفظ استقلال و خودکفایی

مدیرکل ارشاد استان، ادامه داد: اصطلاح اقتصاد مقاومتی که برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری وارد واژگان کشور و حتی جهان شده نظریه‌ای بر همین مبنا و تلنگری برای حفظ استقلال و رسیدن به خوداتکایی است.

وی تأکید کرد: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی همواره باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در افق برنامه‌ریزی‌های همه حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های اقتصادی کشور گنجانده شود.

شاکری با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای افزود: خوشبختانه امروزه منابع و ذخائرغنی در کشور وجود دارد و بی‌شک باید از تمامی این ظرفیت‌ها در همه حوزه‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد؛ لیکن با توجه به شرایط تحریم حاکم بر جامعه باید از این ذخائر و منابع در حوزه اقتصادی بیشتر از سایر حوزه‌ها بهره گرفت.

شناسایی ظرفیت‌های ملی و داخلی

مدیرکل ارشاد استان در پایان، شناسایی ظرفیت‌های ملی و داخلی را اولین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت ملی کشور مردم هستند که همیشه به‌عنوان یک پشتوانه عظیم علی‌رغم وجود همه مشکلات، برای حفظ و پیشبرد انقلاب و ایران یکپارچه در صحنه حاضر بوده‌ و نهایت حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کرده‌اند و این ظرفیت در کمتر نقطه‌ای از دنیا وجود دارد که باید از آن در رسیدن به اهداف نهایت استفاده و سرمایه‌گذاری را داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.