تدارک ۲ هزار و ۳۵۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک در جشن عاطفه‌های استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی این استان ویژه جشن عاطفه‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید تدارک شده است.

«مجید مومنی» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود: مردم نیک‌اندیش استان، می‌توانند کمک‌های خود را در پایگاه‌های ثابت مستقر در مساجد، مدارس، مراکز نیکوکاری، ادارات کمیته امداد استان و پایگاه‌های بسیج تحویل دهند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال مردم استان مرکزی در جشن عاطفه‌ها کمک کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این کمک به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: مردم خیر این استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۳۴۷۸ واریز کنند و در ثواب این کار ارزشمند مشارکت کنند.

مومنی افزود: پنج تا هفت میلیون ریال سال گذشته به طور میانگین برای هر دانش‌آموز، کمک هزینه تحصیلی جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵۹ دانش‌آموز به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل داشتند که با پیگیری مجموعه کمیته امداد استان همه دانش‌آموزان به غیر از سه نفر به تحصیل بازگشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۷۴۵ دانشجو زیر پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند، گفت: استان مرکزی در طرح ایران همدل، جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شد و در خدمات مراکز نیکوکاری نیز این استان موفق شد رتبه نخست کشوری را کسب کند.

مومنی با بیان اینکه، ۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، مشترک صندوق صدقات کمیته امداد حضرت امام(ره) هستند، ادامه داد: برای مدیریت کمک به نیازمندان، سامانه هوشمند امداد(سها) راه‌اندازی شده تا افراد نیازمند به طور یکسان از خدمات کمیته امداد امام(ره) بهره‌مند شوند.

مومنی افزود: سال گذشته ۴۶ هزار و ۷۵۸ خانواده زیر پوشش این نهاد حمایتی بود که سه و ۷۱ صدم درصد از این تعداد خانوار به علت فراهم شدن فرصت اشتغال و کاریابی کاهش یافت.

وی، درباره خدمات حمایتی در حوزه مسکن کمیته امداد امام(ره) نیز بیان کرد: امسال ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مسکن استان پیش‌بینی شده که ۲۶ درصد آن پرداخت و باید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان شهریور تمام اعتبار این حوزه به متقاضیان پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: ۱۰۶ مورد کمک هزینه ازدواج در قالب تامین جهیزیه به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال، کمک هزینه درمان به یک‌هزار و ۴۹۴ نفر به ارزش ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به بیمار سخت درمان، یک‌هزار و ۷۰۱ کمک موردی به ارزش ۶۶ میلیارد ریال و یک‌هزار و ۳۷۶ وام کارگشایی به ۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

مومنی اظهار کرد: تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که از این تعداد متقاضی، ۴۸۵ نفر موفق به دریافت وام شدند.

وی بیان کرد: ۱۸ هزار و ۷۰۰ اشتغال پایدار در سه سال اخیر در استان ثبت شد که با راستی آزمایی مشخص شد ۹۳ درصد وام پرداختی منجر به اشتغال شده است.

۸۰ هزار و ۶۲۶ نفر در قالب ۴۵ هزار و ۳۳ خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان مرکزی با همراهی ۵۸ مددکار اصلی و ۱۲۹ مددکار مراکز نیکوکاری هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.