رضایی: نگاه برون‌مرزی به اقتصاد مقاومتی، دستیابی به فرصت‌های ملی و منطقه‌ای است

به گزارش مرکزی دیلی، ابراهیم رضایی، منتخب مردم خمین در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های رهبری در همه عرصه‌ها به‌عنوان سیاست‌های بالادستی مطرح است؛ لذا همه ساختارهای موجود در نظام با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی موظفند که از آن‌ها تبعیت کنند.

وی اظهار کرد: بر این اساس  تمامی قوا موظفند سیاست‌ها و منویات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را مبنای برنامه‌ریزی‌ها در راستای تحقق اهداف قرار دهند.

رضایی با بیان اینکه قطعاً به‌کارگیری سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در شرایط  حساس کنونی و تحریم‌ها  برای کشور نجات‌بخش است، افزود: مقام معظم رهبری با بینش و بصیرت هوشمندانه خود در زمانی این سیاست‌ها را ابلاغ کردند که علاوه بر اینکه ظرفیت کشور در حوزه علمی و تولیدات منابع داخلی  به ظرفیت مناسبی رسیده، هماهنگی قوا در مجموعه ساختار نظام  نیز در شرایط بسیار مطلوبی است.

تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور

وی بیان کرد: برای تحقق این امر باید ابتدا تکیه به ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم تا بتوان از منابع و استعداد‌های داخلی به نحو احسن بهره برد.

رضایی عنوان کرد: نگاه برون‌مرزی که رهبر معظم انقلاب در این خصوص داشتند برای این است که از فرصت‌های ملی و منطقه‌ای برای دستیابی به بازارهای جهانی و تبادل محصولات استفاده شود.

وی افزود: از سوی دیگر آشنایی با دانش و علوم سایر کشورها و بومی‌ساختن آن برای تولید محصولات شاخص داخلی و عرضه آن به همه عرصه‌های ملی و بین‌المللی از دیگر علل رویکرد برون مرزی رهبر در خصوص مقوله اقتصاد مقامتی است.

رضایی با اشاره به اینکه اصل فلسفه اقتصاد مقاومتی که امروز مبنای ابلاغ سیاست‌های رهبری قرار گرفته برای مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان است، افزود: سال‌های متوالی است که دشمنان در قالب تحریم‌ها فشار را بر زندگی و معیشت مردم افزایش داده‌اند تا آن‌ها را از نظام جمهوری اسلامی ایران دلسرد کنند.

استحکام‌بخشی اقتصاد کشور؛ بهترین راهکار اقتصاد مقاومتی

وی یادآور شد: برای مقابله با این تهدیدات، رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند؛ بهترین راهکار در این راستا رونق و استحکام‌بخشی به اقتصاد کشور با توجه بیشتر به تولیدات داخلی است تا دشمنان در رسیدن به اهداف شیطانی خود ناامید شوند.

رضایی اضافه کرد: برای نجات کشور راهی جز این نیست که اقتصاد مقاومتی به شکل جامع ساماندهی شود و محور اصلی مدیریت اقتصادی کشور قرار گیرد.

پرهیز از شعارزدگی در تحقق اقتصاد مقاومتی

منتخب مردم خمین در مجلس در پایان با بیان اینکه راهکار عینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و برای پرهیز از شعارزدگی این است که قوه مقننه و مجلس تمامی دستورالعمل‌های موجود را به شکل قانون تصویب و ابلاغ کنند، اظهار کرد: در این راستا قوه مجریه نیز باید در جهت عملیاتی‌ساختن این دستورالعمل‌ها تمامی توان خود را به کار گیرد تا این مقوله به شکل واقعی عملیاتی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.