تاکید استاندار برضرورت مشارکت صنایع در توسعه فضای سبز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی با اشاره به مثبت بودن گسترش فعالیت‌های عمرانی و رفاهی در شهر اراک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراک از نظر صنعتی و کشاورزی در درآمد سرانه ملی و تامین نیازهای کشور سهم بسزایی دارد اما زیرساخت های گردشگری، رفاهی و فرهنگی آن متناسب با بخشهای دیگر رشد نکرده است.

وی افزود: مشارکت صنایع بزرگ نظیر آذراب در تقویت زیرساخت های فرهنگی و تفریحی شهر تعهد اجتماعی این صنعت را در قبال مردم اراک نشان می دهد چرا که توسعه متوازن ترکیبی از تولید متعهدانه و پاک و پیوند خودن آن با سایر بخش ها است.

مقیمی با اشاره به اینکه ورود صنعت امکانات رفاهی، اشتغالزایی و نشاط عمومی را به همراه دارد گفت:  کلانشهر اراک به دلیل برخی بی توجهی ها به مطالعات زیست محیطی در سه دهه قبل، هم اکنون از معضلات حاد آلودگی منابع هوا، آب و خاک رنج می برد و ترمیم شرایط فعلی با همبستگی صاحبان صنعت، لایه های مردمی با مدیریت شهری و مسئولان اجرایی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: تولید ثروت از طریق فعالیت های صنعتی برای ارتقا و تقویت خدمات و رفاهیات مردم است و سیاست محوری مدیریت ارشد استان تکمیل زنجیره تولید با پیوست های اجتماعی و فرهنگی است.

استاندار مرکزی افزود: با اجرایی شدن مصوبات و پیگیری‌های مکرر به زودی شاهد رفع آلودگی هوای شهر اراک و استفاده هوای سالم در اراک هستیم.

مقیمی تصریح کرد: ورود صنایع استان به بخش رفاهی گامی موثر در گسترش امکانات رفاهی و توسعه اراک است.

وی با اشاره ه دخایر خطوط انتقال آب اراک گفت: مخزن ذخیره ۵ هزار متر مکعبی و خط انتقال آب اراک با سازه بتنی و اعتبار ۱۴ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال در راستای شکل گیری اراکی پیشرفته و شایسته یک کلانشهر هستیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.