استاندار مرکزی: بیش از ۷۶ درصد از ۲۸۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی فعال است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج،‌ مقیمی، استاندار مرکزی، اظهار داشت:‌ طبق گزارش سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت از مجموع واحدهای استان ۷۶ و چهار صدم درصد فعال، هفت و هشت دهم درصد نیمه فعال و ۱۵ و هشت دهم درصد راکد و تعطیل شده است که عمده ی واحدهای مشکل دار در شهرستان اراک قرار دارد.
وی تصریح کرد:‌ نخست باید برنامه ریزی کرد تا واحدهای نیمه فعال، فعال شود و واحدهای تعطیل شده مشکلات آن برطرف شود که این برنامه در شهرستان ها باید با محوریت فرمانداران و بخشداران به طور جدی پیگیری شود.
ایشان با تأکید بر اینکه این برنامه های باید تا پایان امسال انجام شود،‌ گفت: اگر برنامه ها و اقدامات انجام شود، مشکل بیکاری و سرمایه گذاری در استان تا حدود زیادی برطرف می شود.
مقیمی گفت:‌ با توجه به بودجه ی سال ۹۳ دولت شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود می‌رود، ولی؛ باید برای تثبیت شرایط نیز اقداماتی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به لایحه ی بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور که نخستین لایحه ی بودجه دولت تدبیر و امید است، امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، گفت:‌ در این بودجه تمهیداتی درباره ی بحث تورم و رکود اقتصادی اندیشه شده است.
مقیمی با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی کشور دو موضوع تورم و رکود خیلی مهم است،‌ گفت: دولت توانسته است در ۵ ماه اخیر تورم را از ۴۴درصد به ۳۵ درصد کاهش دهد که این موفقیت بسیار خوبی بوده است.
این گردهمایی با حضور ائمه ی جمعه استان مرکزی و جمعی از مدیران کل ادارات استان مرکزی در سالن اجتماعات اداره ی کار و رفاه اجتماعی ساوه برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.