خطبه های نماز جمعه امروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک افزود: نفس کشیدن در هوای پاک حق هر شهروند محسوب می شود که مسئولین نباید این حق تنفس در هوای سالم را از مردم سلب کنند.

وی ضمن تاکید بر خروج خودروهای فرسوده توسط شهرداری اراک افزود:  بیش از ۵۰ درصد آلودگی های شهر اراک به دلیل تردد خودروهای فرسوده و بنزین های بی کیفیت است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مسئولان بایداز ورود خودروهای با مصرف سوخت بیش از هشت لیتر در سطح شهر جلوگیری کنند اظهارداشت: عرضه بنزین یورو ۴در جایگاههای سوخت یکی از طرحهایی است که در کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک نقش دارد.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته هوای پاک اضافه کرد: مردم هم باید در تحقق این خواسته خود دست در دست مسئولان بگذارند و برای برخورداری از هوای پاک تلاش کنند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه همه جانبه کشور گفت: دنیای کنونی دنیای علم، فناوری و تولید است و هر کشوری باید سعی کند که از این قافله عقب نماند تا به توسعه پایدار دست یابد.

دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را یادآور روزهای انقلاب

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های مدون و کاربردی در تمام زمینه ها انجام داده است که لازم است مسئولان و تمام اقشار مردم از پیر و جوان، حوزوی و دانشگاهی برای آبادانی ایران اسلامی دست در دست هم دهند تا قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را یادآور روزهای انقلاب دانست و تصریح کرد: ان روزهایی که مردم دست در دست یکدیگر شدند برای پیروزی انقلاب از روزهای به یاد ماندنی است که باید با برنامه های پرمحتوا و عمیق این روزها را برای نسل امروز روایت کنیم.

وی بیان کرد: برنامه های دهه مبارک فجرباید ندای ملت ولایتمدار ایران اسلامی مبنی بر حمایت های همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا برساند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: تبیین شرایط پیش از انقلاب اسلامی و دلیل برپایی نهضت اسلامی توسط امام خمینی (ره) برای نسل جوان یکی از مهم ترین اقداماتی است که در این دهه می توان انجام داد.

دعوت نامه ژنو ۲ از ایران رسوایی دیگری برای دبیر کل سازمان ملل

وی پس گرفتن دعوت نامه ژنو ۲ از ایران رسوایی دیگری برای دبیر کل سازمان ملل برشمرد و اظهارداشت:  عقب نشینی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل برای حضور ایران در این کنفرانس نشان از فشارهای آمریکا دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه به اذعان صاحبنظران این اجلاس بدون حضور ایران به نتیجه نمی رسد خاطرنشان کرد: برخی شرکت کنندگان در این اجلاس نیز گفته اند که هیچ دولت خارجی حق ندارد در مورد حکومت آینده سوریه دخالت کند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران همزمان با هفته وحدت گفت: توجه به وحدت میان مسلمانان و پرهیز از اختلاف میان آنها از مهم ترین اهداف برگزاری این کنفرانس بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با محکوم کردن بمب گذاری در اتوبوس حامل زائران پاکستانی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران، خواستار اقدام سازمان ملل و محاکمه عاملان این جنایت هستند.

وی یادآور شد: بعضی از فرقه های به ظاهر مسلمان دست در دست استکبار جهانی نهاده اند و قصد دارند که تیشه به ریشه اسلام بزنند امام مسلمانان واقعی همیشه هوشیار هستند و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهند تا ضربه ای به اسلام عزیز بزند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.