استاندار مرکزی: اراده جدی برای حل مشکل آلودگی ایرالکو شکل گرفته است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: اگر تصمیمی در زمانی گرفته می‌شود، تغییر شرایط و افراد نباید آن تصمیم را تحت تاثیر قرار دهد، متاسفانه امروز شاهدیم بسیاری از تصمیمات به دلیل جابه‌جایی افراد رها شده و اجرایی نمی‌شوند که همین مسئله منشا بروز بسیاری از مشکلات شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما در مجموعه استان این است که همه مصوبات باید اجرایی شوند و مصوبه انتقال واحد آندسازی ایرالکو از جمله این مصوبات است.

*مهم‌ترین نگرانی‌ مردم بحث آلودگی هوای اراک است

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها و مشکلات مردم بحث آلودگی هوای شهر است، ما نگرانی مردم را می‌دانیم و باید کمک کنیم تا مصوبات به موقع اجرایی شوند.

مقیمی با بیان اینکه پیش از این اراده جدی برای انتقال واحد آندسازی ایرالکو در استان وجود نداشت، ادامه داد: به دلیل نبود اراده قوی برای اجرای این مصوبه که مربوط به چندین سال گذشته است، تاکنون شاهد اجرای آن نبودیم، اما امروز اراده جدی برای حل مشکل آلودگی ایرالکو و انتقال آن در استان شکل گرفته و با جدیت دنبال خواهد شد.

*مدیران ایرالکو مکلف به انتقال واحد آندسازی هستند

وی از برگزاری دو هفته یک بار جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک خبر داد و گفت: مجموعه مدیریت استان حساسیت ویژه‌ای به بحث ایرالکو دارد، مدیران ایرالکو مکلف به انتقال واحد آند و ما در استان موظف به حمایت هستیم، مسئولان ایرالکو باید برنامه ‌زمان‌بندی مشخصی را برای پیگیری این انتقال مشخص کرده و ما نیز اعلام می‌کنیم تمام زیرساخت‌ها را برای این انتقال فراهم خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی درباره مباحث مطرح شده در خصوص وضعیت آلایندگی واحد منتقل شونده در منطقه خیرآباد گفت: در نشستی که با مدیرعامل ایرالکو داشتم از وی پرسیدم با توجه به اینکه قرار است این واحد در نزدیکی شهر امیرکبیر احداث شود، فعالیت آن در آینده مشکلی از نظر زیست محیطی برای مردم شهر امبیرکبیر به وجود نخواهد آورد که مدیرعامل ایرالکو در پاسخ اعلام کرد این واحد بر اساس استانداردهای جهانی احداث خواهد شد که هنوز هم اعلام می‌کنیم اگر واحد جدید آلودگی دارد می‌توانیم زمینی را در مسیر اراک به خمین برای راه‌اندازی این واحد در اختیار آنان قرار دهیم.

*برگزاری جلسات بیهوده عایدی برای مردم به همراه ندارد

مقیمی با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات بیهوده عایدی برای مردم به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا مشکلی را از شهر اراک برطرف سازیم، همه مطالب پیشتر گفته شده و امروز زمان عمل است، پنج سال است که مباحث مربوط به آلاینده بودن و یا نبودن ایرالکو در نشست‌های مختلف بحث می‌شود، مدیران پنج سال گذشته همین حرف‌ها و بحث‌ها را داشته‌اند، امروز زمانی نیست که بخواهیم وقت جلسات را پیرامون این موضوعات بگیریم، ایرالکو موظف به خارج رفتن از محدوده شهری و انتقال به نقطه دیگری است، باید به وظیفه خود عمل کرده و اقدامات انجام شده در این زمینه را به صورت هفتگی گزارش دهد.

وی افزود: مجموع حرف‌هایی را که باید زده می‌شد، زده شده اما ما هنوز داریم همان مباحث را مطرح می‌کنیم، قرار نیست در جلسات بحث‌های قبلی را تکرار کرده و گوش دهیم.

*جشن محو آلودگی ایرالکو را تا شهریور ۹۳ برگزار کنیم

استاندار مرکزی با بیان اینکه واحد قدیم آند ایرالکو باید ظرف ۳۶ ماه آینده به مکان جدید انتقال می‌یافت، تصریح کرد: اخیرا ۸۰ دیگ پخت آند ایرالکو را از مدار خارج کردیم و طبق برنامه زمان‌بندی ۷۸ دیگ دیگر را به زودی از مدار خارج خواهیم کرد و در همین جا به مردم قول می‌دهیم تا پایان شهریور ماه سال آینده جشن محو آلودگی ایرالکو را در استان برگزار خواهیم گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.