تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، ابراهیم عباسی در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار کرد: شهرداری تا کنون از تعداد ۲ هزارو ۴۹۳ تاکسی یگانه سوز توانسته حدود ۲ هزار و ۳۳۶ تاکسی را دوگانه سوز کند که مابقی قابلیت تبدیل به دوگانه سوزشدن را نداشتند که استفاده از سوخت گاز برای تاکسی ها بسیار مقرون به صرفه است.

وی افزود: شهرداری از تعداد ۱۹۷ اتوبوس تا کنون توانسته حدود ۶۴ اتوبوس را گازسوز کند و مابقی قابلیت گاز سوز شدن را ندارند و استفاده از گاز برای اتوبوس ها بسیار گران است و مقرون به صرفه نیست.

عباسی با اشاره به اینکه سن خودروها و قابلیت استفاده از خودروها حداقل ۷ سال است گفت: تعدادی از وسایل نقلیه تحت کنترل تاکسیرانی است ولی مابقی خودروهای شخصی است که هم فرسوده اند و هم تولید آلایندگی می کنند که حدود ۵۲ درصد آلایندگی برای صنعت و مابقی برای خودروها و سوخت آنها است.

وی تصریح کرد:وسایل گازوئیل سوز بهتر است که در کمربندی جدید تردد کنند که تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا موثر است و کامیون ها و تریلرها  نیز باید به این سمت هدایت شوند که اگر تصویب شود شورای ترافیک هم آن را اجباری می کند.

شهردار مرکزی افزود: آلودگی در شهر اراک روند صعودی را سپری می کند که نیاز به اتخاذ تدابیر خاص و پیگیری های مسئولان و استانداری دارد و باید بودجه و اعتبارات لازم برای این معضل در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: هفته هوای پاک فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی در کشور است و آموزش و پرورش نیز یکی از مهمترین ارگان های فرهنگ ساز کشور محسوب می شود.

عباسی با اشاره به میزان تردد خودروهای شخصی گفت: متاسفانه ۸۴ درصد از خودروها، شخصی است که بنابر استاندارد این آمار باید به ۳۰ درصد برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.