استاندار مرکزی: نقشه راه هوشمندانه کلید حل مشکلات زنان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «محمد حسین مقیمی» روز یکشنبه در دیدار با اعضای تشکل های غیردولتی بانوان استان مرکزی در اراک افزود: نبود نقشه راه مشکل عمده در حوزه زنان است و در این راستا باید با برنامه ریزی دقیق وارد شد و از هدر رفت وقت جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: استانداری مرکزی از تشکل های مردمی در حوزه زنان حمایت می کند و توسعه این تشکل ها امری ضروری است.

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به بحث آلودگی هوای اراک اشاره کرد و گفت: بخشی از آلودگی هوای این شهر به دلیل حمل و نقل است که در این راستا ایجاد چند زیرگذر، اتوبان و مترو در دستور کار قرار گرفته است.

مقیمی افزود: بخش دیگری از آلودگی هوای شهر اراک به دلیل مشکلات کارخانه جات صنعتی است که در این رابطه نیز رفع آلاینده ها جمله آلومینیوم سازی در دستور کار جدی است.

وی بیان کرد: مقرر شده واحد آندسازی این کارخانه به شعاع مناسب ۳۰ کیلومتری از حریم مسکونی منتقل و ۳۶۰دیگ باقیمانده آلاینده نیز در قالب یک برنامه مشخص تعدیل و مدارهای جدید وارد تولید شود.

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: کویر میقان نیز در بخش دیگری از آلودگی هوای اراک موثر است و در فصولی که آب در این منطقه نیست پخش ذرات سولفات سدیم با ادغام آلاینده های صنعتی شرایط نامساعدی را برای هوای این شهر ایجاد می کند.

مقیمی اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای اراک با شعار و مصاحبه حل نمی شود و در این راستا همه باید تلاش مضاعفی به کار گیرند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این دیدار گفت: ۳۴۸ تشکل مردمی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ تشکل با موضوع زنان فعالیت دارند.

« زهرا فرجی» افزود: از مجموع ۲۱ تشکل مردمی بانوان این استان ۹ تشکل در اراک و بقیه در سایر شهرستان ها است.

وی بیان کرد: تشکل های غیردولتی بانوان ضمن انسجام فعالیت های زنان، زمینه دست یابی به اهداف جامعه این قشر را تسهیل می کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: ایران با وجود قدمت کهن در حرکت های مردمی، در توسعه تشکل های غیردولتی با فراز و نشیب هایی روبه رو است که باید در راستای نهادینه کردن نقش این تشکل ها و اداره امور توسط آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

فرجی اظهار کرد: در دولت یازدهم با رویکرد واگذاری امور به مردم، توسعه مشارکت های اجتماعی به معنای واقعی مورد توجه رییس جمهوری است و باید با بهره گیری از این فرصت در راستای اجرای سیاست های تعامل گونه با سازمان های مردم نهاد اقدام شود.

اعضای تشکل های غیردولتی بانوان استان مرکزی در این دیدار مسائل و مشکلات حوزه زنان را ارائه و خواستار توجه بیش از پیش به این بخش شدند.

مشکلات حقوقی، عدم آگاهی زنان با حقوق شهروندی و قانونی، کمبود فضاهای ای فرهنگی و ورزشی و تبعیض جنسیتی در رشته های دانشگاهی و فعالیت های اداری از مهمترین مشکلاتی بود که از سوی تشکل های مردمی بانوان در این نشست مطرح شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.