ادامه برودت هوا در استان…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش استان، مدارس سه مقطع، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرهای اراک، سریند و تفرش به دلیل سردی زیاد و لغزنده بودن معابر در نوبت صبح امروز تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، مدارس شهرستان های خنداب، فراهان، کمیجان و خمین نیزبا یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

چهره زمستانی در خیابان های استان مرکزی به کند شدن رفت و آمد مردم و تردد خوردروها منجر شده است با این حال روند کار در ادارات و حوزه خدمات همچنان ادامه دارد و مردم مشکل خاصی ندارند.

ارتفاعات چشم نواز زمستانی استان

مشعل گاز در شهرها و روستاهایی که از آن برای گرمایش و پخت و پز استفاده می کنند روشن است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

چادر سفید برف در ارتفاعات استان چشم نوازتر است و یک دستی برف در این مناطق و دشت های استان خبر از فصل پرباری برای کشاورزان و مردم دارد، کشاورزان بر این باورند که با بارش های اخیر مشکل جدی در فصل زراعی آینده نخواهند داشت و مزارع دیم به اندازه کافی آب می نوشند.

بارش برف در روز گذشته با تلاش اکیپ های شهری و جاده ای مانع جدی برای تردد ایجاد نکرد و بسیاری از بارش های روز گذشته آب شده و آنچه اکنون در معابر و جاده ها قرار دارد ناشی از بارش شامگاه دیروز است.

سرما همچنان میهمان استان است

مریم زاوشی کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه برودت هوا ادامه خواهد داشت، گفت: بارش برف تا شامگاه گذشته در اکثر نقاط استان ادامه داشت و بارش ها و سردی هوا در شهرهای اراک، سربند و تفرش بیش از دیگر شهرها بود.

وی گفت: هوای استان نیمه ابری تا ابری است.

تلفات جاده های برفی استان/ لزوم استفاده از وسائل ایمنی

خبرهای روز گذشته استان حاکی از افزایش تصادفات در جادههاست و به گفته فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی دو نفر در جاده ازنا اراک در اثر تصادف جان باختند.

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه، تصادف به دلیل برخورد دوخودروی مینی بوس و سواری بوده است افزود: علت حادثه انحراف به چپ هردو خودرو بوده است.

وی از شهروندان استان و رانندگان وسائط سبک و سنگین خواست برای عبور از محورهای استان مرکزی از وسائل ایمنی و زنجیر چرخ استفاده کنند تا سفر مطوئن تری را داشته باشند.

محورهای استان باز است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت جاده ها افزود: هم اکنون تمامی راه های مواصلاتی استان مرکزی باز است.

سرهنگ مهدی حسنی گفت: با توجه به لغزنده بودن تمامی محورها، رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ باید مورد توجه رانندگان گرامی قرار گیرد و زنجیر چرخ در این ایام اجباری است و از همشهریان تقاضا دارم تا در صورت لزوم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت لزوم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

گشایش راه های روستایی

به گفته معاون راه روستایی اداره راه وسهرسازی استان مرکزی، راههای روستایی بازگشایی شده است و همچنان ۵۶ اکیپ راه روستایی آماده باش برای خدمات رسانی هستند.

اصغر حمزه لویی راههای اصلی روستایی را باز عنوان کرد و افزود: تردد در همه راههای روستایی باید با زنجیر چرخ انجام شود و شهروندان و مسافران راههای روستایی باید به این موضوع توجه کنند.

در استان مسافری با مشکل روبرو نشده است و تردد در جریان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.