برگزاری همایش تجلیل از فعالین وقف استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این همایش گفت: وقف از سنت های ماندگار است که پیامبر اکرم(ص) مروج و مشوق آن بودند و خودشان با ساخت مسجد قبا و وقف آن، اولین واقف در اسلام هستند و در واقع این سنت حسنه را به طور عملی ترویج دادند.

حجت الاسلام عباسیان افزود: ائمه اطهار(ع) نیز با تاکید بر این سنت حسنه و ترویج آن وقفیاتی را به ثبت رساندند و در آن زمان  تمام صحابه موقوفاتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سالیان اخیر وقف و عمل به این سنت حسنه کمرنگ و دچار رکود شده بود ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ وقف و عمل امینانه به نیت واقف تروقج آن این سنت تا حدودی احیا شده به طوری که میانگین کشوری وقف از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۸، به ۲۰۰ وقف جدید و از سال ۸۸ تا کنون به ۲ هزار وقف جدید در سطح کشور افزایش یافته است ولی هنوز نیز جای کار بسیاری دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه ماندگاری وقف از تمام صدفات بیشتر است تصریح کرد: وقف سنت و صدقه ای جاریه و ماندگار است چراکه واقف حتی بعد از مرگش نیز از ثواب آن برخوردار می شود.

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: در وقف دست انسان باز است و واقف این اختیار را دارد که در هر زمینه و با نیت دلخواه خود به این اقدام مبادرت نماید.

وی با اشاره به اینکه بهتر است قبل از وقف کردن ابتدا مشکلات جامعه ار احصا کنیم خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان درمان بیماران نیازمند، آموزش و پژوهش، ساخت مسجد و حوزه علمیه و فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان از مشکلات اساسی و نیازهای روز جامعه است که با ایجاد وقف های جدید با این نیت ها می توان در رفع آن مشکل گشا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مسجد یک نهاد مقدس و مستقل دینی است و مساجد پویا  و فعال بسیاری از مشکلات اجتماعی را برطرف و معضلات جامعه را کم می کند ضمن اینکه در تربیت دینی نوجوانان و جوانان نقش بسیار موثری دارد.

حجت الاسلام عباسیان افزود: همچنین پیشرفت و پژوهش نیز از نیازهای روز جامعه است و فرهنگ وقف می تواند در  تشویق پژوهشگران نقش مثمر ثمری ایفا نماید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.