رضایی: برخی ها از طرح ساماندهی و انتقال پایتخت فقط انتقال را می بینند

به گزارش مرکزی دیلی، ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبر نگار پانا، افزود: وضعیت فعلی شهر تهران بسیار آشفته و اسف بار است ، در حالی که یک پنجم جمعیت کشور در تهران تمرکز پیدا کرده و یک مرگ خاموش در انتظار آنها است و باید گفت معضلی عجیب این شهر را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از طرف مجلس طرحی عنوان شد اما هنوز در آن طرح قابلیت اجرایی عنوان نشده است تا بتواند به این معضلات خاتمه و شهر و مردم را نجات دهد، نمایندگان نیز زحمت خواندن و مطالعه ی آنرا نکشیدند که محور و هدف کلان را مشخص کنند و برخی تنها با پیدا کردن سوژه ای انتقاد می کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته وضعیت اقتصادی کنونی کشورمان اجازه این کار را نمی دهد و ما مشکل بحران و تصمیم گیری در کلان شهرها را داریم، بزرگترین مشکل تهران این است که کسی پاسخ گوی سوالات و مشکلات نیست.

رضایی تصریح کرد: در این طرح باید یک شورای عالی، رئیس جمهور و نمایندگان تشکلی را تشکیل دهند تا در خصوص وضعیت پایتخت به مطالعه بپردازند و هم مسئولیت آنرا به عهده بگیرند .

وی اظهار داشت: ما اگر وضعیت آلودگی هوا را در نظر بگیریم بحث خودرو سازی و صنعت آن که فوق العاده آلودگی را وارد شهر می کند را می بینیم؛ چه بسا منافع شرکتی در کار است و عزم و اراده ای قوی می خواهد که این برنامه را ساماندهی کند، در این باره باید با شهامت تصمیم گیری شود و مرجع آن مشخص شود.

نماینده مرده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات این طرح به تصویب رسیده و هم اکنون در کمیسیون ها بدنبال مدیریت شهری هستیم، پاسخگویی باید شفاف باشد.

رضایی تاکید کرد: این طرح در مجموع برای جلوگیری از مهاجرت و توجه متوازن به مناطق محروم و شهرستانها باید در اولویت قرار بگیرد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.