نام‌گذاری روزی به عنوان « روز اراک » در تقویم استانی

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا فقیهی عضو شورای شهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: طی جلسه‌ای که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک برگزار شد، پیشنهاد نام‌گذاری روزی تحت عنوان روز اراک در تقویم استانی مطرح شد که این پیشنهاد به شورای شهر اعلام شده است.

 

وی درخصوص هدف از نام‌گذاری چنین روزی در تقویم استانی گفت: هدف اصلی این نام‌گذاری جلب توجه هرچه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به وضعیت عمومی، هویت، فرهنگ و امور و مشکلات شهر اراک است.

 

فقیهی تصریح کرد: شهر اراک با وجود اینکه قدمت تاریخی بسیاری ندارد اما، از نظر فرهنگی شهری بسیار غنی بوده است. متأسفانه نسل جوان در حال حاضر شناختی نسبت به فرهنگ غنی این شهر ندارد و شاید نام‌گذاری روزی به عنوان روز اراک جرقه‌ای باشد تا همه مردم و جوانان برای بازگشت و شناخت مجدد فرهنگ غنی این شهر بسیج شوند.

 

این عضو شورای شهر اراک با اشاره به اینکه این پیشنهاد به طور قطع در کمیسیون فرهنگی شورا مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: پس از بررسی و همفکری درخصوص انتخاب تاریخی مناسب در این خصوص، طرح به شورای فرهنگ عمومی ارجاع می‌شود تا تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.