ارتقای مرکز تحقیقات گل‌وگیاه به پژوهشکده ملی

به گزارش مرکزی دیلی، یارمحمدی فرماندار محلات در حاشیه مراسم افتتاح این مراکز که با حضور اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و دکتر مطلبی رئیس موسسه تحقیقات شیلات برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، گفت: کلنگ احداث دهکده گل محلات در سال ۷۵ به زمین زده شد و مقرر شد این دهکده یکی از پنج دهکده گل کشور بوده و از حمایت‌های بخش کشاورزی نیز بهره‌مند شود.

وی افزود: مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات با تشکیل یک کمیته فنی از سال ۷۹ در این دهکده آغاز به کار کرد و به عنوان یک مرکز پژوهشی در کنار گلکاران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با پیگیری مسئولان وقت از سال ۸۸ با توجه به نیاز شهرستان به توسعه این مرکز که تا آنزمان ۱۳۲ فقره تحقیق انجام داده بود، درخواست تبدیل این مرکز به پژوهشکده عنوان و در سفر سوم هیئت دولت به استان مورد تصویب قرار گرفت و امروز عملیاتی شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در محلات افزود: این شهرستان سهم بزرگی از تولید و صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سالانه سه تا چهار میلیون دلار صادرات ماهیان زینتی در کشور انجام می‌شود که ۹۰ درصد آن از محلات صورت می گیرد افزود: براین اساس، و با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در این حوزه در محلات وجود دارد پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان و شهرستان برای ایجاد ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی در این شهرستان صورت گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

وی با تأکید براینکه با افتتاح این ایستگاه، محلات پایلوت تحقیقات ماهیان زینتی در کشور خواهد بود ابراز امیدواری کرد که با استقبال خوبی که بخش خصوصی از تولید و پژوهش در حوزه تولید ماهیان زینتی دارد این مرکز بتواند به توسعه تولید و ارزآوری هرچه بیشتر در این بخش کمک کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.