برگزاری پنجاه و چهارمین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان مرکزی در این آیین گفت: سالانه یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از کتابخانه های این استان کتاب به امانت می گیرند که این تعداد باید تا پایان برنامه پنجم به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد.

ˈمحمد حسین مطیعیˈ بیان کرد: ۷۷ کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان مرکزی فعالیت می کند که از این تعداد ۲۹ کتابخانه در شهرستان اراک و مابقی در نقاط مختلف استان می باشند و استان مرکزی در این بخش مقام ۱۴ کشور را دارا می باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان مرکزی با بیان اینکه کتاب های رمان بیشترین متقاضی را در کتابخانه های استان مرکزی دارد گفت: استان مرکزی دارای با ۳۷۴ ایستگاه مطالعه در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مساجد، ترمینال ها و نانوایی ها است .

مطیعی بیان کرد: بخش کودکان در ۴۹ کتابخانه استان مرکزی راه اندازی شده که تا پایان برنامه پنجم باید در تمام کتابخانه های استان مجزا شود.

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه در استان مرکزی بیش از ۷۸ دقیقه است که در این بخش رتبه ۱۲ کشور را دارا می باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان مرکزی اظهار کرد: پنج هزار و ۲۰۴ جلد کتاب نفیس در کتابخانه های استان مرکزی موجود است که از این تعدادپانصد و ۹۴ جلد کتاب خطی و مابقی کتاب های چاپ سنگی و چاپ سربی می باشد و این استان در این بخش رتبه چهارم کشور را دارا می باشد.

وی گفت: در سال جاری ، پنجاه و هفت هزار و ۵۶۸ جلد کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سامانه طرح کتاب من و اهدا از سوی مردم به نهاد کتابخانه های استان مرکزی تزریق شده است.

وی کمبود اعتبار را بزرگترین مشکل کتابخانه های استان مرکزی دانست و یادآور شد: نهاد کتابخانه های استان مرکزی بیش از ۱۴میلیارد ریال از شهرداری اراک طلبکار است که در صورت وصول این طلب بسیاری از مشکلات حل می شود.

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی در تمام مراکز استان ها فعالیت خود را آغاز کرده اما در اراک به علت نبودن اعتبار و بی مهری بعضی از مسوولان وقت، ساخت این کتابخانه هر سال به تعویق می افتد.

وی گفت: در شرایط کنونی و برغم توسعه گسترده و حیرت آور فناوری های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی کتاب و کتاب خوانی همانند روزنامه و روزنامه خوانی همچنان جایگاه و اهمیت خود را دارا است.

مطیعی یادآور شد: توسعه فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه پایدار کشور و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح برای توسعه و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.