گلایه زلزله‌زدگان از نبود حمام و سرویس‌های بهداشتی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی علی رجبی در حاشیه توزیع سید غذایی میان زلزله زدگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با دستور و حمایت رئیس جمعیت هلال احمر استان مرکزی دومین مرحله توزیع سبد غذایی در میان خانوارهای زلزله زده روستای سنگک شامل روغن، ‌برنج ، حبوبات ،‌ ماکارونی ، ‌چای و سایر اقلام غذایی توسط جوانان داوطلب این جمعیت به اجرا درآمد .
وی ادامه داد : از روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه تیم های پزشکی جمعیت هلال احمر در روستای سنگک حاضر می شوند و به ویزیت رایگان اهالی این روستا و توزیع رایگان دارو خواهند پرداخت .
وی از توزیع لباس گرم و پتو برای دومین بار در میان زلزله زدگان در روزهای آتی خبر داد و افزود : هلال احمر تا آخرین لحظه به امدادرسانی به اهالی روستای سنگک ادامه خواهد داد و در خدمت روستائیان خواهد بود .
وی اضافه کرد: علاوه بر این سبد کالاها، دو هزار و ۸۱۲ بسته غذایی، دو هزار قرص نان، یک هزار ۵۰۰ بطری آب معدنی، ۵۰ تخته چادر، ۷۰۰ تخته پتو و ۱۰۰ عدد فانوس میان زلزله زدگان توزیع شد.
رجبی خاطر نشان کرد: با وقوع این زمین لرزه بلافاصله سه تیم ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی های انجام شده مشخص شد که بیشترین خسارت این زمین لرزه در روستای سنگک بوده و از ۱۲۰ مسکن روستایی حدود ۳۰ درصد آن دچار خسارت شده است.
به گزارش ایسنا جمعی از اصحاب رسانه شهرستان ساوه به همراه امدادگران هلال احمر از روستای زلزله سنگک بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در کمک رسانی و اسکان اهالی این روستا قرار گرفتند .
براساس این گزارش روند امدادرسانی و اسکان اهالی به وی‍ژه احداث چادر برای اسکان اضطراری و نصب کانکس ها مطلوب بود ،‌ اما مهمترین گلایه مندی اهالی روستای زلزله زده سنگک نبود حمام و سرویس های بهداشتی بود که از تعهدات بنیاد مسکن به شمار می رود .
اهالی اسکان داده شده در کانکس ها از بخشدار نوبران خواستند تا در راستای ایجاد حمام و سرویس های بهداشتی توسط بنیاد مسکن شهرستان ساوه اقدامات فوری را صورت گیرد.
زمین لرزه ای به بزرگی چهار و هفت دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) حوالی ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه ۲۴ مهر ماه سالجاری حدفاصل بین بخش نوبران ساوه و بخش خرقان شهرستان زرندیه را لرزاند که خوشبختانه تلفاتی جانی نداشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.