پالایشگاه شازند با دانش فنی بومی مدرنترین پالایشگاه خاورمیانه است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی پالایشگاه شازند، سید « علی اکبر میرقادری» در جریان بازدید هیات متخصصین پالایشگاهی عراق از این شرکت افزود: راه اندازی طرح توسعه این پالایشگاه در شرایط تحریم اقتصادی نشان از توان و تعهد بالای متخصصان صنعت نفت ایران است.

وی اظهار کرد: سرمایه اصلی نظام درنیروی انسانی کارآمد و مبتکر است که موفقیت این پالایشگاه در افزایش ظرفیت محصولات از ۱۷۰ هزار بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز شاهد این مدعا است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: از بخشهای قدیمی این پالایشگاه واحدهای تقطیر با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با تولید بنزین سوپر و واحد کاهش گرانروی که ته مانده برج تقطیر در خلا برای سوخت نیروگاهها است که امروزه این نفت کوره در واحدهای طرح توسعه به بنزین یورو ۴و ۵ تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نفت در سال ۱۳۸۲ بر افزایش محصولات پالایشگاهی شازند بر اساس استانداردهای روز دنیا قرار گرفت و ایجاد واحدهای طرح توسعه پالایشگاه با اهدافی نظیر افزایش تولید بنزین از پنج میلیون لیتر به ۱۶میلیون لیتر در روز و افزایش ظرفیت پالایشی از ۱۷۰ هزار بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز طرح ریزی شد که یکی از اهداف آن نیز تغییر نفت خام سبک اهواز آسماری به نفت خامهای سنگین و تولید محصولاتی با استانداردهای روز دنیا و کاهش آلاینده های زیست محیطی بود.

میر قادری توضیح داد: واحد تقطیر دو این پالایشگاه هم اینک توانسته با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز و واحد بنزین سازی شماره دو با ظرفیت ۳۳ هزار بشکه در روز و روزانه تولید سه میلیون لیتر بنزین سوپر، واحد آیزومریزاسیون با تولید بنزینی کاملا زیست محیطی و کاهش بنزن بنزین از سه درصد به یک درصدحجمی کار کند.

وی عنوان کرد: واحد تصفیه نفت سفید نیز موجب کاهش مقدار کل گوگرد از سه هزار و۳۰۰ ppm به کمتر از ۴۰ ppm شده و واحد سنگین و پیچیده RCD ، نفت کوره تصفیه و خوراک واحد بنزین سازی را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ادامه داد: در واحد مهم و پیچیده RFCC طرح توسعه این پالایشگاه همچنین زمینه تولید هشت میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت تصفیه بنزین یورو۴ و ۵ فراهم شده است.

میرقادری بیان کرد: این پالایشگاه اولین مرکز پالایشگاهی تولید کننده پروپیلن پلیمر گرید با ارزش افزوده بالا است که در نوع خود کم نظیر است.

تیم پانزده نفره از کارشناسان نفتی کشور عراق به همراه شش نفر از کارشناسان ستاد پالایش و پخش فرآورده های نفتی این کشور به مدت دو روز از تاسیسات پالایشگاه امام خمینی (ره)شازند بازدید کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.