آصفری خواستارتسریع درتشکیل کارگروه ملی آلودگی هوای این شهر شد

به گزارش مرکزی دیلی، «محمدحسن آصفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کلانشهر اراک به دلیل مشکلات حاد آلودگی هوا میزبان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور بود ولی با گذشت یک ماه از این سفر و قول مساعد خانم ابتکار برای پیگیری معضلات آلودگی هوای اراک، هنوز اقدام عملی و موثری از جمله طرح مشکلات در کمیته ویژه هیات دولت عملیاتی نشده و این مهم به عنوان مطالبه جدی مردم اراک از دولت اعتدال پابرجاست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارگروه آلودگی هوای اراک که با حضور خانم ابتکار در اراک تشکیل شد در مجموع ۱۷ مصوبه داشت که تشکیل نشست پنج وزیر مرتبط با مباحث آلودگی هوا، تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به کوره های آجرپزی، عملیاتی شدن فوری مصوبات هیات دولت در قبال آلایندگی ایرالکو( آلومینیم سازی اراک ) از آن جمله است.

آصفری ادامه داد: به روز رسانی مطالعات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، انجام پژوهش تعیین سهم آلایندگی منابع انتشار شهرستانهای متاثر از آلایندگی، اجرایی شدن سریع محدوده ترافیکی در اراک، تسریع در انتقال واحد آندسازی ایرالکو به شهرک صنعتی خیرآباد، احداث ایستگاه های سنجش آلودگی دو منطقه سنجان و کرهرود کلانشهر اراک ، تامین حق آبه مناسب برای تالاب میقان و اجرایی شدن سریع یکهزار هکتار فضای سبز از دیگر مصوبات این نشست بوده است.

وی عنوان کرد: در این نشست همچنین بر گازسوز شدن تمامی اتوبوسهای ناوگان درون شهری اراک و نصب سامانه جمع آوری گازها و بخارات ناشی از فرآورده ها در تمامی جایگاه های عرضه فراورده و کامیونهای نفت کش و انتقال سریعتر صنوف آلاینده و مزاحم به شهرکهای پیش بینی شده تاکید شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: مردم اراک چشم یاری به دولت تدبیر و امید بسته اند و انتظار این است که در کوتاهترین زمان ممکن با تشکیل کمیته ملی آلودگی هوای اراک و اتخاذ راهبردهای عملی و اثرگذار برای این شهر، کام مردم در این شهر مظلوم شیرین شود و شعار پاسخگویی و شفافیت دولت را مردم به عینه لمس کنند.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور که ۸۵ روز از ایام امسال را با شاخص های هوای ناسالم سپری کرده است.

ذرات گرد و غبار، دی اکسید گوگرد ،ذرات معلق، ازن، فلوئور ، منواکسید کربن و بخارات سمی متعدد از مهمترین ترکیبات اصلی آلایندگی هوای اراک است.

محصور بودن اراک از سه طرف با ارتفاعات و از یک سو همجواری با کویر میقان که موجب ایستایی هوا و ماندگاری آلاینده ها بر این شهر می شود، و تشدید خشکسالی ها در چند سال اخیر به عنوان عاملی طبیعی در تشدید آلودگی هوای این شهر است، ضمن آنکه بادهای غالب، آلایندگی صنایع را به سطح شهر هدایت می کنند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.