برگزاری آئین تحلیف اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان مرکزی

مرکزی دیلی : یک ابهام درباره مدیران و دست اندرکاران دستگاه های اجرایی که در این هیات منصفه عضو هستند وجود دارد که در صورت معارض بودن دستگاه وابسته به ایشان با مطبوعاه ای که به دادگاه ارجاع شده تکلیف چیست؟ با ایمان و اعتقاد به حسن نیت و امانتداری دستگاه قضایی نسبت به حقوق عمومی جامعه و همچنین حقوق خادمان نظام در رسانه های استانی امیدواریم این ابهام پاسخگویی شود…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، معاون قضائی و رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی در این آئین گفت: در قانون مطبوعات مقرر شده است برای رسیدگی به جرایم مطبوعاتی دادگاه مطبوعات به صورت علنی با حضور اعضای هیات منصفه تشکیل شود.

محمدرضا عدالت خواه افزود: اعضای هیات منصفه هر دو سال یکبار در مهر ماه با ۱۴ عضو انتخاب می شوند.

وی با اشاره به وظایف مطبوعات، اظهار داشت: انتقاد سازنده و اصلاح جویانه همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد از وظایف مطبوعات است.

معاون قضائی و رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی ادامه داد: مطبوعات باید با بیان واقعیات مطابق با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راه تحقق آرمان های نظام تلاش کنند.

عدالت خواه افشاگری در مطبوعات را جرم تلقی کرد و عنوان داشت: مطبوعات باید با ایجاد اعتماد در بین مردم نسبت به مسئولین خدوم نظام و ایجاد امید در جامعه در راستای تحقق و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات نقش روشنگری را در جامعه عهده دار هستند، تصریح کرد: پرهیز از ایجاد تفرقه در جامعه، گسترش فضایل اخلاقی، ستیز با فرهنگ استعمار و ایجاد آرامش در جامعه از رسالت های خطیر مطبوعات بشمار می رود.

این مقام مسئول بیان داشت: رسانه ها باید در جمع آوری، دریافت و انتشار اخبار نهایت دقت و امانتداری را داشته باشند.

معاون قضائی و رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی خاطرنشان ساخت: آزادی بیان، از ویژگی های دولت جمهوری اسلامی ایران است که باید مطبوعات با رعایت حفظ حرمت های نظام و مردم از آن در جهت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

گفتنی است در این آئین، سوگند نامه هیات منصفه مطبوعات توسط این هیات در استان مرکزی قرائت شد ضمنا تاج آباد، حمزه لو، شریفی، کریم زاده، شعبانی، کمالی نهاد، رجائی، مظفری، خطیب آرا، یحیایی، حجت الاسلام اکبری، توکلی، محمودی و اشرف بهادری نیز اعضای هیات منصفه مطبوعات استان مرکزی را تشکیل می دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.