کاهش ۱۰ درصدی تردد در ۱۵ محور استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حامد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در طول یک ماهه مهر، چهار میلیون و ۹۲۴ هزار و ۱۲۴ وسیله نقلیه از ۱۵ محور ارتباطی استان عبور کرده اند که این میزان نسبت به شهریور ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی میانگین سرعت این وسایل نقلیه را ۹۴ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و اظهارداشت: اما سرعت این وسایل نسبت به شهریور دو کیلومتر افزایش داشته است.

عابدی سهم وسایل سنگین استان را از این ترددها ۳۱ درصد عنوان کرد و گفت: محورهای سلفچکان – دلیجان با ۴۴ درصد، جاده قدیم ساوه تهران ۴۴ درصد و جاده قدیم تهران – ساوه با ۴۰ درصد عبور و مرور وسایل نقلیه را شاهد بوده اند.

وی ساعت اوج تردد این محورها را بین ۱۸ تا ۱۹ دانست و ادامه داد: بطور کلی پرترددترین محورها آزادراه تهران – ساوه ،آزادراه ساوه – تهران  و اراک – بروجرد است که به ترتیب متوسط نرخ جریان ساعتی انها ۷۳۵،۷۲۱ و ۶۷۴ تردد است.

رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه هفتم استان را از لحاظ بیشترین تردد وسایل نقلیه به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۸ درصد است که این ترددها در استان مرکزی به ۳۱ درصد می رسد.

عابدی ادامه داد: همچنین میانگین درصد تخلفات فاصله طولی غیر مجاز در کشور ۱۴ درصد است که این میزان در استان به شش درصد می رسد  و از این لحاظ نسبت به کشور دروضعیت مطلوب تری (رتبه ۲۹ )قرار داریم.

وی با بیان اینکه این مرکز مجهز به ۱۴ دوربین نظارت تصویری جاده ای می باشد که بطور پیوسته و آنلاین وضعیت جاده های استان را بررسی می کنداظهارداشت: میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در کشور  ۱۱ درصد است که این تخلفات در استان با افزایش روبروست ( ۱۹ درصد) که ازاین لحاظ استان مرکزی نسبت به کل کشور رتبه ششم را داراست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.