استاندار: از حضور پررنگ مدیران لایق بومی در استان مرکزی خبری نیست

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، استاندار جدید استان مرکزی در نشست مشترک با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، به عضویت افتخاری این سازمان درآمد.

مقیمی در این مراسم با اشاره به این که سازمان متولی تنظیم مقررات ساخت و ساز در کشور ما یک سازمان تقریبا نوپا و جدید است، اظهار داشت: حوادث تلخ و ناگوار، بلایای طبیعی به خصوص زلزله در رودبار و بم علیرغم وارد آوردن خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیر به کشور و هموطنان، موجب شد تا ضرورت توجه به مهندسین و ساختاری که به اجرای مقررات ملی ساختمان کمک کند بیش از پیش احساس شود.

وی افزود: اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان، مقاوم سازی ساخت و ساز و همچنین توجه به استانداردسازی مصالح، موضوعاتی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان حافظ جان مردم و سرمایه های کشور باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

مقیمی با تاکید بر این موضوع که هزینه کردن در خصوص اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان، یک نیاز و سرمایه گذاری است، گفت: سرمایه عظیمی در کشور در ساخت و ساز مصرف می شود و با توجه به این که کشور در معرض جدی آسیب های بلایای طبیعی قرار دارد توجه شایسته به سازمان متولی ساخت و ساز اصولی ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: معتقدم مهندسان در هر نقشی شامل طراحی، نظارت و اجرا باید از لحاظ مالی تامین باشند و در ازای کار خوب تشویق و در ازای کار نامناسب و خراب بازخواست و تنبیه شوند تا روال قانونی کار شکل گیرد.

مقیمی گفت: وقتی عدم نظارت بر جوشکاری ساختمان و اجرای یک جوش ضعیف موجب ایجاد حادثه با تلفات جانی و مالی زیاد می شود ،باید به حضور دقیق و مثبت مهندسان ناظر در پروژه ها اهمیت دهیم و روال کار به شکلی دنبال شود که مهندسان ساعات بیشتری را در پروژه سپری کنند.

وی اضافه کرد: اگر کار نظارت در ساخت و ساز جدی گرفته نشود و مهندسان باری به هر جهت کار را دنبال کنند ، صدمات جبران ناپذیری به کشور و سرمایه های ملی وارد می شود.

استاندار مرکزی بیان داشت: مردم امروز هوشیارتر از قبل شده اند و در خرید و اجاره املاک به غیر از نما و طراحی زیبا به نقشه اولیه و کیفیت مصالح به کار رفته نیز توجه دارند و قطعا از سازندگان در خصوص بحث مقاوم سازی و کیفیت ملک نیز سوال می کنند و این وظیفه مهندسان را سخت تر و پراهمیت‌تر می کند.

وی افزود: از چهار هزار و ۳۰۰ نخبه و مشاهیر ایران اسلامی، هزار و ۱۰۰ شخصیت به استان مرکزی تعلق دارد و حال این که ما توان پذیرش و ظرفیت اداره امور استان به شکل مطلوب توسط بومی ها را نداریم ، این اشکال را باید در خودمان جستجو کنیم .

مقیمی گفت: امروز مدیران اهل استان مرکزی در کشور تحول آفرین هستند ولی در درون استان از این نقش آفرینی و حضور پررنگ خبری نیست! من به دنبال تغییر نگرش مسوولین و مردم نسبت به مدیران لایق بومی هستم و نظرات کارشناسی گروه های مختلف تخصصی را در خصوص عزل و نصب ها پذیرا هستم .

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به این که عضو افتخاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است از حمایت و پشتیبانی قاطع خود از روند فعالیت های سازمان نظام مهنئدسی ساختمان خبر داد و افزود: به طور جدی فعالیت های شما را رصد و از مجموعه شما سرکشی خواهم کرد و در جلسات مشترک متعدد چالش ها و موانع را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع آنها اقدام می کنیم.

براساس این گزارش، غلامحسن اله دادی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز به بخشی از توانمندی ها و فعالیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان نظام مهندسی در سال ۱۳۷۴ شکل گرفت و اینک این سازمان در استان مرکزی با تحت پوشش قرار دادن چهار هزار عضو مهندس در هفت رشته اصلی عمران، معماری، شهرسازی، ترافیک، مکانیک، برق و نقشه برداری به هم استانی ها خدمات ارائه می کند.

وی افزود: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است اما، تاکنون به طور کامل از ظرفیت و توان سازمان و مهندسان شاغل در این مجموعه در توسعه و آبادانی استان مرکزی استفاده نشده و شایسته است استاندار مرکزی از این امکان دسته بندی شده و تخصصی به نحو مطلوب استفاده و در تصمیم سازی های کلان نقش مهندسین پررنگ تر کند.

وی در پاان با اشاره به حضور دو نماینده از استان مرکزی در شورای مرکزی نظام مهندسی کشور خواستار همکاری نمایندگان مردم در مجلس، مدیران ارشد استان، کارکنان دستگاه های اجرایی، مردم و رسانه ها در فضایی صمیمی در جهت توسعه استان مرکزی شد.

در این مراسم مقیمی عضویت افتخاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی را پذیرفت .

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. سهراب گفت:

    سلام
    نمی دانیم چرا آقای استاندار برای جابجایی مدیران اینقدر دست دست می کنند!
    منتظریم آقای مقیمی مدیران اتوبوسی دولت احمدی نژاد را با آدمهای لایق و توانمند جابجا نماید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.