حجم مخازن آب خمین قدرت تامین منابع آبی را ندارد

به گزارش مرکزی دیلی، نورالدین بازگیر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خمین افزود: دشت خمین از نظر ذخایر آب سفرهای زیرزمینی با افت شدید مواجه است و برای حفر چاه جدید برای تامین آب شرب نیز شرایط ویژه ای اعمال می شود .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: با وجودی که منابع آبی این شهرستان نسبت به سال ۸۲ افزایش یافته اما بهره برداری و تخلیه آب از مخازن ۱۴۲میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد و علت اصلی آن کم رمق شدن تولید آب در سفره های زیر زمینی این منطقه است.
بازگیر خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از افت بیشتر سطح آب سفره های زیرزمینی در محدوده شهرستان خمین ، به موجب ماده چهار قانون توزیع عادلانه آب، دشت خمین از سال ۷۰ممنوع اعلام شده و به خط قرمز رسیده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: ۹۲ درصد از منابع آبی در استان مرکزی و شهرستان خمین در بخش کشاورزی استفاده می شود این در حال است که به علت اجرا نشدن کامل آبیاری نوین (تحت فشار) راندمان آب ۳۰درصد است.
بازگیر با اشاره به همین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان مرکزی و شهرستان خمین افزود: الگوی کشت ،آبیاری و همه مراحل کشت تا برداشت در استان بصورت سنتی انجام می شود و نیاز به یک برنامه کلان در استان است که مصرف آب مدیریت شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.