تلاش پتروشیمی شازند، ایجاد صنعت سبز و محافظت از محیط زیست است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری موج از اراک،محسن پور محمد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا، با تبدیل مجتمع پتروشیمی به مرکزی خودکفا، تمام نیازهای شرکت از جمله آب، برق و گاز از طریق شرکت تأمین شده و با استفاده از سیستم‌های تصفیه و استفاده بهینه از هرز‌رفت باقی مانده‌های تولید حتی پساب‌ها نیز جلوگیری بعمل آید.
وی افزود: با نصب فیلترهای تصفیه در دودکش های این مجتمع و جلوگیری از خروج گازهای آلاینده و همچنین ایجاد آزمایشگاهی مجهز به عنوان آزمایشگاه معتمد استاندارد ایران در حوزه صنعت سبز فعالیت دارد.
ˈمحسن پور محمدˈ تصریح کرد: این پتروشیمی نیازهای داخلی در حوزه سرنگ سازی، ظروف بهداشتی خاص، تولیدات تجهیزات شرکت گاز، آب و فاضلاب، لاستیک سازی، مواد شیمیایی انحصاری، ضد یخ و حلالها در شرایط تحریم نیاز صنایع زیر دستی را تامین کرده است.
وی افزود: اداره تضمین کیفیت نظارت بر حسن اجرای الزامات سیستم های مدیریتی ( ISO 9001,ISO 14001,OHSAS18001) و ایجاد فرصتهای بهبود را به عهده دارد.
پورمحمد تصریح کرد: این اداره با تمرکز برهر یک از شاخه های تخصصی کیفیت ، محیط زیست و ایمنی و سلامت به صورت متمرکز اقدام به برنامه ریزی ، کنترل و پایش سیستمهای مدیریت استقرار یافته می نماید
پورمحمد با اشاره به سیستم مدیریت کیفیت پتروشیمی شازندگفت: شرکت پتروشیمی شازند در راستای بهبود سازمانی و با عنایت به توجه ویژه مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سیستمهای مدیریتی از سال ۱۳۷۶ اقدامات لازم در خصوص استقرار سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9002 ) را آغاز نموده و در سال ۱۳۷۷ موفق به استقرار مناسب سیستم و اخذ گواهینامه گردید . به منظور انطباق با تغییرات ایجاد شده در سیستم مدیریت کیفیت این سیستم به روز شده و اکنون مدیریت کیفیت بر مبنای ISO 9001-2008 در شرکت جاریست.
وی افزود: با توجه به معرفی سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی در سال ۱۹۹۹ میلادی ، شرکت پتروشیمی شازند در ادامه پیگیری سیاستهای کلان مدیریتی خود و به منظور صیانت از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه شرکت ، موفق به استقرار و اخذ گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی (OHSAS 18001 ) در سال ۱۳۸۰ گردید. بر اساس انطباق با تغییرات ایجاد شده در سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی در سال ۲۰۰۷ میلادی این سیستم به روز شده و هم اکنون این سیستم بر مبنای OHSAS 18001-2007 در شرکت جاریست .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.