رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی خواستار حل مشکل کم آبی این استان شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «شهلا میرگلو بیات» روز شنبه در آیین معارفه استاندار استان مرکزی با حضور وزیر کشور در اراک افزود: درحال حاضر اغلب شهرهای استان به ویژه خمین، ساوه و تفرش با مشکلات حاد کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و طرح آبرسانی به این شهرها از سرشاخه دز در قالب طرح قمرود باید هرچه سریعتر اجرایی شود.
وی توضیح داد: استان مرکزی یکی از قطب های صنعت و کشاورزی کشور است و ترسیم نقشه دورنمای استان در تامین منابع آبی اصلی اجتناب ناپذیر است.
نماینده مردم ساوه بیان کرد: یکی از اولویت های مهم استان رسیدگی به مناطق محروم و روستایی است و مدیریت ارشد استان باید با برنامه های کارآمد در خصوص رشد شتابان مهاجرت به شهرها و پدیده حاشیه نشینی چاره اندیشی کند.
میرگلوبیات عنوان کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد از مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس را اموری شامل می شود که در حیطه وظایف دستگاه های اجرایی و شهرداری ها است و انتظار می رود که کارها بگونه ای برنامه ریزی شود که نما یندگان مجلس درحیطه وظایف خود تصمیم سازی و اندیشه کنند.
وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس نهم درشرایطی مسوولیت پذیری یافته اند که شرایط سخت تحریم بر کشور حاکم شده و تنها ۳۲ درصد بودجه سال ۹۱ و هشت درصد بودجه سال ۹۲ عملیاتی شده است.
رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مرکزی گفت: استانداران کشور به دلیل وضعیت خاص در دو سال اخیر مدیریت بحران داشته اند و این کار را در سایه همدلی مجلس و تحمل مردم به بهترین نحو انجام داده اند.
میرگلوبیات اظهار کرد: استانداران دولت تدبیر و امید باید با استفاده از تجارب دولت های قبل از موازی کاری بپرهیزند وبا توجه به محدودیت اعتبارات درسایه نوآوری و ابتکار بیشترین بهره وری را از شرایط موجود ایجاد کنند.
وی از وزیر کشور درخواست کرد: وضعیت فرمانداری های ویژه کشور را تعیین تکلیف کند و این فصل مهم را به عنوان کاری ماندگار در کارنامه دولت یازدهم به ثبت رساند.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشا کرد: ۲۶ شهرستان کشور به دلیل ویژگی جمعیتی و فاصله تا مرکز استان ها بیش از پنج سال است که به فرمانداری ویژه ارتقا یافته اما کارویژه های آن در حد شعار باقی مانده است.
در این نشست «محمدحسین مقیمی» به عنوان استاندار استان مرکزی معرفی و از خدمات «علی اکبر شعبانی فرد» تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.