دایر شدن شعبه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، غلامرضا فتح آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شعبه بر اساس توافقنامه ای با رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دایر می شود.
وی اضافه کرد: قرار است این تشکیلات درکوتاه مدت در مکانی موقت به عنوان نماد فرهنگی استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کند..
وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار جلد اسناد تاریخی شامل نسخ خطی، کتابهای قدیمی، اسناد حکومتی و کسب و کار و روایت تصویری و نوشتاری از خرده فرهنگ های بومی استان مرکزی در کتابخانه ملی و اسناد تاریخی کشور نگهداری می شود که به شعبه اراک منتقل خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: قدمت آثار و اسناد تاریخی نگهداری شده استان مرکزی در مرکز اسناد ملی کشور به یکهزار سال می رسد و انتقال آنها به عنوان هویت فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
فتح آبادی عنوان کرد: زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع در یکی از مناطق پرتردد و کانون های جمعیتی اراک برای ساخت مجتمع کتابخانه ای و نمایشگاهی اسناد ملی در اراک پیش بینی شده که برآورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت فضاهای فیزیکی مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: هم اکنون تعدادی اسناد تاریخی نیز در بنیاد ایرانشناسی ، ارشاد اسلامی و کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد و بخش عظیمی از این تاریخ ماندگار نیز در خانه ها توسط مردم نگهداری می شود که تجمیع تمامی این اسناد به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی استان مرکزی از ارزش بالایی برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.