جواهری: طرح ملی ˈمطلع مهرˈ در استان مرکزی به اجرا گذاشته شد

به گزارش مرکزی دیلی، ˈاشرف جواهریˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ملی برای دومین سال متوالی با راهبری حوزه زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در استان مرکزی اجرایی می شود و فراخوان آن برای معرفی افراد مشمول از سوی ادارات دولتی داده شده است.

وی ادامه داد: طرح ملیˈ مطلع مهرˈ با هدف تحکیم وتقویت بنیان خانواده و اثرگذاری مستقیم بر روند رو به رشد طلاق با محوریت دستگاه های اجرایی برای تمامی زوج های جوان شاغلی که پنج سال از زندگی مشترکشان می گذرد اجرایی شده و دستگاهها باید مشمولین را به واحد آموزش و پژوهش استانداری معرفی کنند.

جواهری خاطرنشان کرد: زوج های مشمول این طرح در سه سرفصل آموزش مسایل بهداشتی و پزشک خانواده ، روانشناسی و احکام را فرا می گیرند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه محدودیتی برای شرکت زوجین مشمول این طرح وجود ندارد، اضافه کرد: درحال حاضر ۹۰ مربی برای راهبری دوره های آموزشی در این استان آموزش دیده اند و تا پایان سال جاری گام دوم این برنامه که برگزاری کلاس ها است اجرا می شود.

جواهری ادامه داد: هسته خانواده به عنوان کوچک ترین و مهمترین نهاد اجتماعی کارکردهای عمیق تربیتی ، نشاط و توسعه ای را برای کشور دارد و طرح مطلع مهر نیز با این رویکرد در جهت بهبود کیفیت رابطه زوجین از طریق ارتقای سطح مهارت های زندگی، مهار طلاق ، فرهنگ سازی و تعمیق آموزه های دینی طراحی شده است.

وی برگزاری طرح آشنایی با تهدیدهای اخلاقی شبکه های ماهواره ای، سایت های سایبری و همچنین روش های ساده زیستی و آموزش های بهداشت روان و جسم اعضای خانواده را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

سال گذشته در مرحله نخست اجرای طرح مطلع مهر در استان مرکزی آموزش های کشوری را فراگرفتند که امسال پایه تربیت ۹۰ مربی برای اجرایی شدن طرح شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.