فرمانداراراک:رفع آلودگی هوای شهر اراک نیازمند عزم ملی و جهادی است

به گزارش مرکزی ، ˈ مسلم پور قاسمیانˈ شامگاه دوشنبه در جمع مسوولان،کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان مرکزی افزود: شهر اراک سالها است که بر اثر عوامل متعدد از آلودگی هوا رنج می کشد.

وی ادامه داد: وجود برخی صنایع آلاینده، میزان بالای تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین، ورود ریز گردها از دیگر مناطق، نابودی پوشش های گیاهی ونظیر آن سبب شده تا شهر اراک شاهد آلودگی هوا باشد.

وی بیان کرد: میزان آلایندگی اراک بر اثر اقدامات انجام شده، تا حدودی کاهش داشته اما به طور صدردرصد رفع نشده و می طلبد که شهروندان اراکی نیز با رعایت برخی موارد از جمله استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا سهیم شوند.

فرماندار اراک بیان کرد: تمام جایگاههای سوخت در شهر اراک مجهز به بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند و این امر به طور قطع در کاهش آلودگی موثر خواهد بود.

او اضافه کرد: برخورد قضایی با صنایع آلاینده، خروج بخش آند سازی کارخانه آلومینوم به خارج از اراک، توسعه کمربند سبز شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی شهری و تلاش برای گاز سوز کردن سوخت صنایع از مهمترین عواملی است که می تواند به کاهش آلودگی در اراک کمک شایانی کند.

پورقاسمیان گفت:صنایع استان موظف شده اند تا مسایل و قوانین زیست محیطی را رعایت کنند تا میزان آلایندگی کاهش یابد.

در این نشست کارشناسان،صاحبنظران و فعالان عرصه زیست محیطی شهر اراک ،مسایل و دغدغه های خود را با مسوولان شهری در میان گذاشتند و خواستار پیگیری جدی از سوی آنان شدند.

شهروندان و تشکل های غیر دولتی زیست محیطی اراک در چند ماه اخیر، با برپایی تجمع های مختلف خواستار حمایت مسوولان برای رفع معضل آلودگی هوا شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.