برگزاری اختتامیه اولین جشنواره فصلی مطبوعات در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، امرایی در حاشیه آئین اختتامیه اولین جشنواره فصلی مطبوعات استان مرکزی افزود: راه اندازی سرای روزنامه نگاران ایران در استان مرکزی سرآغازی بر تحول در حوزه مطبوعات استانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ استان در سراسر کشور دارای سرای روزنامه نگاران می باشند ابراز داشت: پژوهش، برگزاری کارگاه های آموزشی، جشنواره های فصلی، برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی از رسالت ها و عمده فعالیت های از پیش تعیین شده در سرای روزنامه نگاران می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جشنواره فصلی مطبوعات در شش بخش برگزار می شود تصریح کرد: در همین راستا انتظار می رود اولین کتاب تخصصی مجموعه مقالات حوزه مطبوعات در استان مرکزی منتشر شود.

مدیر عامل سرای روزرنامه نگاران ایران با بیان اینکه آثار برتر در هر رسانه در جشنواره “جشنواره ها” در پایان سال معرفی می شوند اظهار کرد: در پایان هر سال آثار برتر مطبوعاتی استان ها در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: از ابتدای مهر ماه سال جاری دانشکده روزنامه نگاری در دو رشته روزنامه نگاری و روابط عمومی در کشور راه اندازی می شود.

دبیر جشنواره فصلی مطبوعات کشوری در ادامه گفت: نوشتن و بدست گرفتن قلم برای هر فردی مسئولیت در پی خواهد داشت و نویسنده باید به دنبال چرایی باشد چرا که با رسیدن به چرایی به چگونگی خواهد رسید.

اکرامی با اشاره به دارا بودن اخلاق و کار حرفه ای توسط روزنامه نگار، افزود: اخلاق حرفه ای، گمشده روزنامه نگاری امروز ما است.

وی با تاکید بر شناخت قالب ها توسط روزنامه نگاران خاطر نشان ساخت: امروزه ادعا و تکبر از بزرگترین آسیب های روزنامه نگاری در کشور ما است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر نحوه نقد صحیح ابراز داشت: نقد، نشان دادن و بزرگ کردن زیبایی ها در مقابل زشتی هاست و در همین راستا منتقد باید منصف، معتدل و با اخلاق به نقد از موضوع بپردازد.

مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مرکزی در حاشیه این آئین، ضمن ارائه گزارش از عملکرد چهار ماه نخست سال جاری در سرای روزنامه نگاران ایران گفت: احداث سرای روزنامه نگاران گامی بزرگ در راستای خدمت به خانواده بزرگ رسانه بود.

مصطفی مشایخی استان مرکزی را در زمینه فعالیت های صورت گرفته در سرای روزنامه نگاران در میان ۱۲ استان دیگر پیشگام دانست و افزود: جشنواره فصلی مطبوعات برای اولین بار توسط سرای روزنامه نگاران استان مرکزی در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ خبرنگار، روزنامه نگار و عکاس در سرای روزنامه نگاران عضو هستند، خاطر نشان ساخت: با شکل گیری سرای روزنامه نگاران و با همت اهالی رسانه در استان مرکزی این توفیق حاصل شد تا ۱۳ نفر از خبرنگاران مدرک مورد تائید اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی را در زمینه خبرنگاری تخصصی دریافت نمایند.

گفتنی است در این آئین از ۱۷ نفر برگزیده در بخش های تیتر، گزارش، مقاله، عکس، صفحه آرایی و یادداشت با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل بعمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.