کسب چندین مقام برگزیده کشوری،ثمره تلاش و نوآوری در مجموعه کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر اراک بعنوان میهمان خبرگزاری موج به تشریح جایگاه روابط عمومی در ساختار مدیریت کلانشهر پرداخت که مشروح گفتگوی اختصاصی خبرگزاری موج با شهریار بوالحسنی به شرح ذیل از نظر می گذرد:

نقش واحد روابط عمومی را در یک سازمان شهرداری چگونه توصیف می کنید؟
شهریار بوالحسنی : روابط عمومی ابزاری مدیریتی است ،مدیران و روسای سازمان ها می توانند با استفاده از این ابزار قوی سازمان خود را در پیشبرد اهداف وبرنامه ها یاری کنند ، در سازمان شهرداری این نقش مهمتر است و روابط عمومی نقش ویژه ای دارد چون حوزه فعالیت ها گسترده است ، ما با مردم در ارتباط مستقیم هستیم واز مستقیما با مشکلات آنها سروکار داریم ، به علاوه ارتباط با رسانه ها نیز از وظایف این حوزه است که ما سعی می کنیم بدون هیچ تبعیضی با همه آنها تعامل داشته باشیم و از رسانه به عنوان ابزاری اطلاع رسان استفاده کنیم ، در راستای انجام این تعاملات در روابط عمومی شهرداری ۴ واحد مردمی ،افکار سنجی ،واحد رسانه ای وهفته نامه ای ویژه شهرداری ایجاد شده است.

برای تعامل بیشتر با مردم در این واحد چه اقداماتی انجام داده اید؟
بوالحسنی: سامانه ۱۳۷ یکی از اقدامات شهرداری برای طرح مستقیم مشکلات از سوی مردم و رسیدگی به این مشکلات بوده است،این سامانه حدود ۵ سال است که راه اندازی شده و مردم از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸با این سامانه تماس می گیرند و مشکلات خود را بیان می کنند و روابط عمومی سازمان با انتقال مسایل مطروحه توسط مردم به مسئولین سعی در حل فوری آنها دارد ،ما روزانه ۳۵۰تا ۴۰۰تماس مردمی با سامانه ۱۳۷ داریم که سعی می کنیم هرچه سریعتر اقدام به بررسی و حل آنها شود و مشکلات دچار مرور زمان نشود وهمین طور هم هست ،به جز مشکلاتی از قبیل آسفالت خیابان ها که باید با برنامه ریزی وطبق زمان بندی حل شود سایر موارد در همان روز بررسی و رسیدگی می شود مثل گزارش سد معبرها ، عدم جمع آوری زباله ها و…
برای ارتقاء بهره وری واحد روابط عمومی در شهرداری چه کارهایی انجام شده است؟
بوالحسنی: ایجاد شورای روابط عمومی شهرداری از مهمترین اقداماتی است که تاکنون انجام شده است. ما در شهرداری اراک ۱۴سازمان و ۴منطقه داریم که هر کدام یک مدیر روابط عمومی جدا دارد وما از این مدیران برنامه کاری می خواهیم و راجع به برنامه های آنها تصمیم گیری می کنیم البته نقایصی هم وجود دارد که به خاطر محدود بودن حیطه اختیارات مدیران روابط عمومی است و با دادن اختیارات بیشتر به آنها بر طرف خواهد شد.
چه چشم اندازی را برای واحد روابط عمومی شهر اراک در نظر دارید؟
بوالحسنی : ایجاد امکانات بیشتر برای واحد روابط عمومی الزامی است ، قبلا انتظارات از واحد روابط عمومی کم بود یک نفر می توانست پاسخگوی نیازهای یک سازمان باشد. من حدود ۲۰ سال در واحد روابط عمومی فعالیت کرده ام قبلا در شهرداری تنها خود من در این واحد بودم و انجام وظیفه می کردم، اما حالا سطح انتظارات بالاست به خصوص با کلان شهر شدن اراک و اضافه شدن سنجان و کرهرود به مناطق تحت نظارت شهرداری اراک، بنابراین باید روابط عمومی ساختمانی مستقل داشته باشد ،باید واحدها تجهیز شود و از کارکنانی با سطح علمی بالا استفاده شود تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد.

یکی از ایرادهایی که به واحد روابط عمومی شهرداری اراک گرفته می شود وجود زیاد نیرو به عنوان کارشناس روابط عمومی است چه توضیحی در این رابطه دارید؟
بوالحسنی :با توجه به تعدد و ازدیاد کارها ۱۰ نفر نیروی زیادی نیست ، هرکدام از نیروها در هر زمان مشغول به کاری هستند تنها ۳ نفر از این نیروها باید پاسخگوی سامانه ۱۳۷ باشند ،عکاسی ،فیلمبرداری، انجام کارهای هفته نامه ،ارتباط با رسانه ها و… کارهایی است که باید انجام شود وبا توجه به این حجم کار ازدیاد نیرو نداریم در ضمن تلاش ما بر این است که سطح تخصص این افراد ارتقا یابد تا هر یک بتوانند کار دیگری را انجام دهد و انجام یک کار وابسته و معطل یک نفر نباشد.

به عملکرد مدیریتی خود در این مدت چه نمره ای می دهید؟
بوالحسنی: نمره را دیگران که شاهد کار ما هستند باید بدهند اما از نظر من با توجه به تلاشها وکارهایی که در این واحد انجام شده ،شرکت در نمایشگاه ها و رتبه هایی که کسب کرده ایم در جایگاه مطلوبی قرار داریم ونمره قابل قبولی به دست آورده ایم. به عنوان مثال ما توانستیم در نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندیها ی روابط عمومی در مدیریت شهری که فروردین ۹۲ در مشهد مقدس برگزار شد مقام ممتاز برترین غرفه را به دست آوریم ، این نشان می دهد که تلاش کرده ایم و موفق بوده ایم .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.