رونمایی از پرتال مرکزی بلاگ همزمان با برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی برکت در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی مجتمع فرهنگی دیجیتال ، محمد هادی بیات افزود : با هدف ساماندهی و تشویق فعالان عرصه وبلاگ نویسی در استان مرکزی و بخصوص بسط و نشر فعالیت های فرهنگی مذهبی شناسنامه دار در فضای مجازی ، این جشنواره با محوریت موضوعات مذهبی طراحی و اجرایی شده است و برنامه های جنبی هم منجمله برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه علاقمندان به وبلاگ نویسی در نظر گرفته شده است که امیدواریم مورد توجه فعالان این حوزه در استان مرکزی قرار گیرد.

مهندس بیات گفت: بر این باوریم که برخوردهای قهر آمیز با فعالان این عرصه شاید آخرین راه حل برای معدود متخلفین احتمالی است و پیش از پیش لازم است در زمینه فرهنگ سازی ، آموزش و حتی حمایت از استعدادها و فعالان این عرصه توسط نهادهای ذیربط کوشش بیشتری شود که البته شایسته است در بکار گیری ظرفیت های این عرصه ، وجود این مرکز فرهنگی بعنوان یک فرصت مطلوب برای حمایت از فعالیت ها در فضای مجازی بیش از گذشته و با اعتماد بیشتری مورد توجه قرار گرفته شود و از سعی و خطا و بکار گیری نیروهای غیر متخصص و بدون تجربه در مراکز تصمیم سازی و حتی تخصصی اجرایی مرتبط با فضای مجازی چه در استان و چه در کشور به جد پرهیز شود چرا که این عرصه همزمان فرصت های طلایی و تهدیداتی غیر قابل انکاری را در خود دارد.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی افزود : با توافقاتی که با برگزار کنندگان این جشنواره انجام شده است علاقمندان می توانند ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی وبلاگ های استان مرکزی ( به آدرس http://markaziblog.ir – مرکزی بلاگ ) و ثبت آدرس وبلاگ خود جهت عضویت و شرکت در برنامه های متنوع شبکه وبلاگ های استان مرکزی که توسط این مجتمع برگزار می گردد امتیاز ویژه ای را برای شرکت در این جشنواره کسب نمایند که البته از طرف مجتمع دیجیتال کار ت عضویت با خدمات تخفیفی ویژه ای برای همه شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

مهندس بیات گفت : سایت جشنواره به ادرس www.BarekatFestival.ir از تاریخ ۱۹ تیرماه برای ثبت نام در جشنواره پذیرای علاقمندان خواهد بود. نحوه داوری هم بدین شرح خواهد بود که از ۱۰۰ امتیاز کلی ، به میزان ۶۰ امتیاز به محتوا و ۴۰ امتیاز به مباحث فنی اختصاص می یابد. البته توسط این مجتمع برنامه های متنوعی برای خدمات دهی به علاقمندان این حوزه در نظر گرفته شده است که با نهایی شدن برنامه ریزی های انجام شده اطلاع رسانی می گردد.

وی در ادامه افزود : برای انجام گفتگو و تبادل نظر در مورد این جشنواره و سایر موضوعات حوزه فناوری و رسانه های دیجیتال ، تالارهای گفتگوی فناوری اطلاعات به آدرس http://it-forum.ir در نظر گرفته شده است که پذیرای بازدید کنندگان محترم می باشد.البته نشست صمیمی و تخصصی وبلاگ نویسان استان هم در حال برنامه ریزی است که در محل مجتمع دیجیتال استان مرکزی برگزار خواهد شد. کارشناسان و متخصصان این مجتمع در این تالارها آماده پاسخگویی به سوالات و دریافت انتقادات و پیشنهادات دوستان و به بحث گذاشتن موضوعات حوزه رسانه های دیجیتال در استان مرکزی هستند که برای اولین بار است که این طرح در استان مرکزی اجرا می گردد.

مدیر مجتمع دیجیتال استان مرکزی در پایان گفت: با ایمان و توجه کافی به قابلیت های بالای کاربران فرهیخته فضای مجازی در استان مرکزی که می تواند موجبات رشد و شکوفایی این عرصه را بعنوان یکی از نقاط برجسته استان مرکزی در کشور موجب گردد برنامه های متنوعی را برای فعالان عرصه فضای مجازی در استان مرکزی پیش بینی نموده ایم که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد. امیدواریم مسئولین استان هم از فعالیت های این مرکز فرهنگی بعنوان فرصت طلایی بدست آمده برای رشد و توسعه همه جانبه استان بهره بگیرند و با نگاه حمایتی بیشتری فرزندان خود را در عرصه تولید محتوای پارسی در فضای مجازی یاری نمایند.

شایان ذکر است پایگاه اینترنتی مرکزی بلاگ به آدرس http://markaziblog.ir مختص معرفی وبلاگ های استان مرکزی به تفکیک بلاگر ها ، شهرها و موضوعات وبلاگ ها ، اطلاع رسانی درباره اخبار و برنامه های استانی و کشوری به منظور خدمات رسانی در این حوزه طراحی و راه اندازی شده است که بزودی با حضور فعالین این عرصه رونمایی و افتتاح خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.