صدور مجوز تاسیس انجمن حمایت از بیماران قلبی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈغلامرضا فتح آبادیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری های قلبی و عروقی پس از سوانح و حوادث به عنوان یکی از عوامل خطر سلامت استان مرکزی محسوب می شود و ایجاد انجمن حمایتی و تقویت آموزش های راهبردی در پیشگیری از این بیماری ها نیاز جدی این منطقه بود.

وی توضیح داد: در اساسنامه این تشکل غیردولتی حمایت های درمانی از بیماران، فراهم کردن امکانات ازمایشگاهی و پزشکی در تشخیص زودهنگام و درمان بیماری قلبی تاکید شده است.

دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر نمایندگی انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شهرستان شازند و راه اندازی نمایندگی موسسه خیریه زنجیره امید در استان از توافقات اخیر این هیات در حوزه سازمان های مردم نهاد استان است.

فتح آبادی اضافه کرد: هم اینک ۴۰۰ تشکل مردم نهاد در استان مرکزی به صورت رسمی پروانه فعالیت دارند که ۱۷۵ مجوز این تشکل ها توسط استانداری و فرمانداری های تابعه و مابقی توسط مراجع رسمی ذیصلاح در دستگاه های اجرایی دیگر صادر شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین تشکل های مردم نهاد استان با ۱۴۵ موسسه و انجمن در کلانشهر اراک و کمترین آن در خنداب و زرندیه فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی عنوان کرد: ۲۷ درصد از تشکل های مردم نهاد استان در حوزه امور خیریه، پنج درصد زنان، چهار درصد محیط زیست، هشت درصد سلامت، ۱۸ درصد فرهنگی و اجتماعی ، هشت درصد مذهبی، ۱۶ درصد آسیب های اجتماعی و مابقی سایر زمینه ها است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.