رشد تقاضای سرمایه گذاری صنعتی نشانگر پویایی اقتصادی استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈعلیرضا زاوشیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی زیرساخت های مناسب برای تولید در این استان مهیا است.

وی اضافه کرد: تنها در سال گذشته تقاضای سرمایه گذاری صنعتی برای سه هزار و ۵۰۰ واحد با نیاز سرمایه ۴۲ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۶۰ هزار نفر در این استان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود فشارهای و تحریم ها ، صنعتگران و معدنکاران استان مرکزی با تدبیر و درایت توانستند تاثیر منفی این پیامدها را به حداقل برسانند و با حمایت ستاد استانی تسهیل در امور صنعتی پیگیری مشکلات حوزه اقتصادی و تولید در راس برنامه های استان بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تاکید بر اینکه حمایت ویژه از توسعه حوزه معدن از اواخر پارسال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، گفت: استان مرکزی از مناطق برخوردار معدنی کشور است که از ۵۱ عنصر معدنی شناسایی شده در ایران، منابع غنی از ۳۴ ماده را دارد.

زاوشی اظهار کرد: اولویت برنامه های معدنی استان بر آهن، سرب و روی، طلا و تنگستن است و قرار است که بهره برداری اصولی بر مبنای طرح پهنه بندی معدنی امسال با جدیت دنبال شود.

وی گفت: پراکنش جغرافیایی معادن استان مرکزی مناسب است و از ۳۶۱ معدن با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن، بیشترین آن در محلات با یکصد واحد و پس از آن در ساوه، دلیجان و شازند به ترتیب با ۶۲، ۴۷ و ۴۵ معدن متمرکز است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال چهار واحد تولیدی شامل سه واحد صنعتی و یک معدن این استان به مناسبت دهه ملی تولید به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند .

وی افزود: این واحدها به دلیل ارتقای دانش فنی تولید، بهسازی ماشین آلات و فضاهای کارگاهی، حفط نیروی اشتغال، توسعه تولید، موفقیت در صادرات و کیفی سازی محصولات برتر شناخته شده اند.

زاوشی توضیح داد: ۳۸ بهره بردار حوزه صنعت و معدن، طرح صنعتی، مکتشف و پیشکسوت تولید نیز در استان انتخاب شده اند که در هفته جاری در جشن صنعت و معدن از آنان تقدیر می شود.

هم اینک دو هزار و ۹۲۰ واحد صنعتی باسرمایه گذاری ۱۱۶ هزار میلیارد ریال و ۱۱۴ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.