تشکلهای اسلامی و سیاسی برای ایجاد فضای پرسشگری در دانشگاه تلاش کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، ملک سلیمانی ظهر روز سه شنبه در مراسم معرفی تشکل های دانشجویی استان مرکزی و سرپرست حراست دانشگاه آزاد اراک افزود: از ویژگی های مهم تشکلهای اسلامی و سیاسی، ایجاد فضای پرسشگری در دانشگاه است و مسئولان دانشگاه ها باید به توسعه و گسترش این گفتمان در مراکز دانشگاه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه تشکلهای اسلامی و سیاسی در دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: وجود ۸۰۰ تشکل سیاسی و مذهبی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر عضو نشان دهنده عزم راسخ مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق اهداف فرهنگی و سیاسی دانشگاه است و وجود این جوانان مومن و علاقه مند مهمترین سرمایه دانشگاه هاست.

امروز ایران امن‌ترین و با ثبات ترین کشور دنیاست

سلیمانی با اشاره به اینکه امروز ایران امن‌ترین و با ثبات ترین کشور دنیاست بطوریکه مردم ما خود جزء امیدوارترین مردم دنیا به زندگی و آینده است افزود: این امنیت ملی ریشه فرهنگی و اعتقادی دارد بطوریکه آحاد مردم در حفظ امنیت و آرامش ملی احساس مسئولیت می‌کنند و بنابراین نقش کلیدی خود را در این زمینه کاملاً درک کرده‌اند.

سرپرست واحد اراک در ادامه گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری با وجود بیش از دوهزار شبکه خبرگزاری وابسته به جبهه استکبار و صهیونیست ها پیوسته تلاش کردند روحیه مردم را تضعیف کنند اما مردم با روحیه ای شاد و امیدوار حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را خلق نمودند و نقش کلیدی خود را در گردش قدرت به نمایش گذاشتند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: ترس آمریکا و اروپاییان از توفیقات مردم ایران در به نمایش گذاشتن قدرت الهی خود و چرخش قدرت در کشور است و آنها نگران این هستند که قدرت مردم ایران که ناشی از اعتقاد به اسلام است الگوی مردم جهان قرار گیرد و منافع آنان به خطر افتد.

سلیمانی بیان کرد: از آنجا که یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و تعمیق امور فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاهی است و با توجه به اینکه دانشگاه کانون تجمع نخبگان است و ایشان دارای نقش کلیدی در توسعه علمی و فرهنگی کشورند فراهم آوردن امنیت و آرامش در دانشگاه از مهمترین مصادیق حراست فرهنگی است که این امر بر دوش عزیزان ما در حراست دانشگاه است.

نگاه مسئولان حراست در دانشگاه ها یک نگاه فرهنگی است

سرپرست واحد اراک اظهار داشت: خوشبختانه چندین سال است که نگاه مسئولان حراست در دانشگاه ها یک نگاه فرهنگی است بطوری که این نگاه به یک گفتمان علمی و فرهنگی تبدیل شده است.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: از آنجایی که امروز دانشگاه های کشور کانون تولید علم و فناوری است و تحقق توسعه مبتنی بر دانایی را در کشور نهادینه می کنند مراکز علمی و پژوهشی مورد طمع دشمنان قرار گرفته است. از این رو جلوگیری از نفوذ بیگانگان در جامعه علمی کشور از وظایف مسئولان امنیتی کشور است که خوشبختانه این امر در سالهای گذشته به خوبی تحقق پیدا کرده است.

شایان ذکر است در این مراسم غلامرضا جودکی نژاد به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های دانشجویی استان مرکزی معرفی و از زحمات حسین خدادادی تقدیر شد و داود فراهانی به عنوان سرپرست حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک معرفی و از خدمات و تلاش‌های عزت‌الله میزرایی در مدت مسؤولیت حراست واحد اراک تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. حیدری گفت:

    جناب آقای دکتر ملک سلیمانی لطفا” بررسی فرمایید چرا تاکنون اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه آزاد اراک تاکنون نتوانسته اند یک تشکل اسلامی – سیاسی داشته باشند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.