اجرای طرح «همای رحمت» همزمان با ماه رمضان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا محمودی، رئیس جمعیت هلال احمر اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت: خیران داوطلب این جمعیت در قالب طرح همای رحمت ۲۰۰ سبد غذایی را در میان نیازمندان شناسایی شده از سوی داوطلبان هلال احمر تأمین و توزیع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کار توزیع سبدهای غذایی از هفته آینده آغاز و تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت، افزود: در اجرای طرح همای رحمت امسال، ۲۰ تن از داوطلبان هلال احمر در کنار خیران، کار توزیع این کالاها را بر عهده خواهند داشت.

محمودی یادآور شد: سال گذشته در قالب اجرای طرح همای رحمت، ۶۰۰ سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

وی‌ با اشاره به اینکه در شهرستان اراک، دو هزار و ۵۰۰ داوطلب عضو هستند گفت: از این تعداد، ۷۰ درصد داوطلبان را بانوان و ۳۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان‌دهنده استقبال و مشارکت بالای بانوان در فعالیت‌های خیر و عام‌المنفعه در هلال احمر این شهرستان دارد.

محمودی اظهار کرد: از مجموع داوطلبان عضو این جمعیت، ۱۰ درصد فعالند که برای افزایش آن برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود با ترویج فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر استان و شهرستان، زمینه برای حضور پررنگ‌تر داوطلبان در برنامه‌های عام‌المنفعه فراهم شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اراک در پایان از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند شناسایی شده در این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۱۷ مورد جهیزیه با مشارکت خیران شهرستان به ارزش ۲۱ میلیون تومان به افراد نیازمند اهدا شده که این تعداد در سال گذشته ۲۶۰ مورد به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.