میرگلوبیات: تربیت نخبگان بین‌المللی در گرو بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های جوانان است

نماینده مردم ساوه و زرندیه و دبیر فراکسیون نخبگان مجلس نهم گفت: بهره مندی صحیح از ظرفیت جوانان، زمینه ساز شکوفایی آنان شده و آنان را به نخبگان بین المللی مبدل خواهد کرد.

به گزارش مرکزی دیلی ، شهلا میرگلوبیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: جوانان بزرگترین سرمایه‌های ملی هستند که حمایت از آن موجب باروری استعدادهای نهفته آنان و بی‌برنامگی در خصوص آنها نیز منجر به بروز آسیب‌های جدی می شود.

وی با اشاره به برنامه های دشمن در ضربه زدن به باورهای دینی اعتقادی جوانان کشور اظهار کرد: دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات و بی‌هویت ساختن جوانان است و با تبلیغات منفی و مسموم خود قصد از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان را داشته و در این رابطه فعالیت‏های گسترده‏ای نیز انجام داده است.

وی با بیان اینکه جوانان موفق، نخبه و دانشگاهی، نعمت‏های الهی هستند، گفت: توجه مسوولان به موضوعات مربوط به جوانان، تشکیل اتاق فکر توسط دستگاه های مسوول و تعامل بین مجلس و دولت، هوشیاری خانواده‌ها، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و نیز تقویت نشاط اجتماعی از جمله راهکارهای مقابله با تهدیداتی است که جوانان در معرض آن قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، پیشرفت کرده و رشد و بالندگی دارد به خاطر ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی جوانان این مرز و بوم است که جان خویش را فدای اسلام و انقلاب کردند.

دبیر فراکسیون نخبگان مجلس با اشاره به برخی مشکلات جوانان اظهار کرد: یکی از برنامه های دولت آینده حمایت جدی از این قشر است و با افزایش اعتبارات لازم می توان گامی اساسی در حمایت از این قشر برداشت.

وی با اشاره به جمعیت جوان کشورمان بر لزوم توجه بیشتر دولت آینده و شورای عالی انقلاب فرهنگی به جمعیت جوان ، سبک زندگی و رشد عقلی و فکری آنان تاکید کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های جوانان حوزه انتخابیه خود در ساوه و زرندیه نیز اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ساوه و زرندیه توانمندی های زیادی دارند و توانسته اند موفقیت های زیادی را به ویژه در عرصه علمی در سطوح بین المللی بدست آورند که نیازمند نگاه جدی مسوولان است.

میرگلوبیات در پایان خواستار الگوبرداری از توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای جوانان شد و اضافه کرد: توصیه به تحصیل، تهذیب و ورزش از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است که هر سه مورد باید به تناسب و موازات یکدیگر اجرایی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.