انتقاد شهردار ساروق از سازوکار تبلیغات انتخاباتی شورای شهر و روستا

شهردار ساروق با انتقاد از سازوکار تبلیغات انتخاباتی شورای شهر و روستا گفت: شهرداری‌ها برای پاکسازی شهر از اوراق تبلیغات انتخابات باید هزینه و توان بسیاری را صرف کنند.

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی بنیادی شهردار ساروق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، ضمن انتقاد از برخی سازوکارهای تبلیغاتی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در تبلیغات انتخاباتی شوراها شاهد نصب اوراق تبلیغاتی در محلهایی هستیم که برای زیبا سازی آنها از اعتبارات دولتی و شهرداری استفاده شده است در حالی که می‌توان این هزینه‌ها را در جای مناسب صرف زیباسازی و یا ارتقا زیبایی شهر کرد.

وی افزود: ظرف چند روز چهره شهر به کلی تغییر کرده است البته تبلیغات برای انتخابات لازم است اما برای جمع‌آوری این اوراق و نظافت شهر باید انرژی و هزینه بسیاری صرف شود. تمام تلاشی که شهرداری‌ها برای زیباسازی شهر انجام داده‌اند ظرف چند روز دچار خدشه می‌شود و برای بازسازی آن توان بسیاری از شهرداری‌ها گرفته می‌شود.

بنیادی با بیان اینکه برخی از تبلیغات روی تابلوهای عمومی و معابر نصب شده است عنوان کرد: در شهرستان‌ها روی دیوارهایی که برای زیباسازی آنها مبالغ میلیونی هزینه شده است تبلیغات نصب شده است که برای نصب آنها از موادی استفاده می‌شود که قطعا آثار آن باقی خواهد ماند و برای تمیز کردن آن با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی رسیدگی به این موارد و اتخاذ سازوکارهای درست و کارآمد را مهم دانست و گفت: رکن اصلی انتخابات تبلیغ است اما به گونه‌ای که این تبلیغات فضای شهری را به هم نریزد و باید اعمال افراد مدیریت شود.

شهردار ساروق در ادامه درخصوص شعارهای نامزدهای انتخابات شورای شهر عنوان کرد: نامزدها برخی شعارهایی را مطرح می‌کنند که به هیج عنوان از وظایف شورا نیست. وظیفه شوراهای شهر نظارت بر امور جاری و عملکرد شهرداری است اما امروز کاندیداها شعارهایی مانند رفع بیکاری و حذف عوارض ساخت و ساز را مطرح می‌کنند که این در حیطه وظایف شورا نیست و نشان از آگاهی نداشتن نسبت به وظایف و قوانین شورای شهر است.

وی تصریح کرد: این آگاهی نداشتن در آینده منجر به بروز مشکلات بین شهردار و اعضای شورای شهر خواهد شد و اعضا با اصرار به یک طرح که شهرداری طبق قانون اجازه انجام آن را ندارد مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و این امر باعث می‌شود که مدیریت شهری متزلزل شود که قطعا این برای شهر مفید نخواهد بود.

بنیادی با اشاره به اینکه قرار نیست که مجموعه شورای شهر از هر قشری نماینده داشته باشند خاطر نشان کرد: شورا متعلق به مردم است اینکه افراد خود را نماینده قشر خاصی معرفی می‌کنند اقدام درستی نیست و نباید جناحی عمل کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.