شرکت یکصد هزار نفر در طرح اردوهای هجرت سازندگی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سردار مهدی صدیقی امروز در نشست پشتیبانی از اردوهای هجرت سازندگی استان اظهار داشت: طرح هجرت سازندگی از ۱۵ خردادماه امسال به اجرا در می‌آید که بیش از یکصد هزار نفر از جوانان بسیجی در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: سال گذشته این طرح با مشارکت ۷۶ هزار نفر به اجرا درآمد که با توجه به استقبال مطلوب جوانان امسال شاهد افزایش ۲۴ هزار نفری در این طرح خواهیم بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه رویکرد بسیج سازندگی در اردوهای طرح هجرت انجام کارهای فرهنگی است، ادامه داد: با برگزاری طرح اردوهای هجرت می‌خواهیم یک کار فرهنگی انجام دهیم و در این راستا با حضور جوانان در عرصه‌های مختلف به مناطق محروم و دور افتاده کمک می‌شود.

صدیقی اظهار داشت: هدف از برگزاری این اردوها مشارکت نوجوانان در کارهای گروهی، یادگیری تعاون و همکاری،‌ محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به نقاط محروم و دورافتاده و تبیین نقش بسیج در پیشبرد اهداف نظام است.

وی خاطرنشان ساخت: در شرایطی که دشمن با رویکرد جنگ نرم سعی در ایجاد انفعال در جوانان را دارد، پرداختن به موضوع اردوهای جهادی می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اردوهای جهادی، فرصت بسیار مناسبی برای تجربه فعالیت‌های جمعی، ایجاد روحیه جهادی و تقویت حس نوع دوستی است که اجرای هرچه بهتر آن نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: در طرح اردوهای هجرت سازندگی امسال احداث ۵۰ واحد پرورش قارچ، ۲۵۰ واحد استخر پرورش ماهی، ۷۲۴ واحد تولید کود ورمی کمپوست، ۵۰ واحد تکثیری و ترویجی پرورش مرغ بومی در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ حاتمی‌پور افزود: سال گذشته اردوهای هجرت با مشارکت بیش از ۷۶ هزار نفر از جوانان بسیجی به مرحله اجرا درآمد که تعمیر دو هزار و ۲۱۷ میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی ۱۵۴ هزار و ۵۳۷ متر مربع فضا آموزشی، رنگ آمیزی سه باب مسجد، ساخت ۲۵ سرویس بهداشتی و حمام، مرمت یک زمین ورزشی، ساماندهی چهار گلزار شهدا، تعمیر ساختمان‌های یک باب مدرسه، ۳۰ خانه نیازمندان، ۲۰ خانه عالم، ۲۸ مسجد و امامزاده، یک مرکز بهداشت و… بخشی از اقدامات اجرا شده توسط شرکت کنندگان در این اردوها به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.