استان مرکزی، میزبان اولین کنگره بین‌المللی بزرگداشت پدر امام خمینی(ره)

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دوم خردادماه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) در بیت سیدحسن خمینی، گفت: برگزاری کیفی و باشکوه این کنگره در بازنمایی اهداف و آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) و پدر بزرگوارشان در آزادی فرائض و ظلم‌ستیزی بسیار مؤثر است و استان مرکزی برای برگزاری این کنگره بزرگ آمادگی کامل دارد.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز در ادامه با ابراز خرسندی برگزاری این کنگره را مهم ارزیابی کرد و افزود: این کنگره می‌تواند شخصیت والای پدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به همگان معرفی کند.

وی اظهار کرد: پس از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش درمورد آثار امام(ره) قرار است از مجموعه آثار به قلم امام(ره) را که کتابی ۵۰ جلدی است در این کنگره رونمایی شود؛ این کتاب شامل مجموعه‌های فقه و اصول عرفان و دیگر آثار بنیانگذار انقلاب است.

وی در پایان افزود: دعوت از اندیشمندان خارجی در این مراسم نه‌تنها می‌تواند در تبیین شخصیت پدر بزرگوار امام راحل(ره) مؤثر باشد؛ بلکه از آنان می‌توان به‌عنوان سفیر و حامی پیام انقلاب اسلامی در سایر کشورها بهره برد.

لازم به ذکر است، کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله شهید سیدمصطفی موسوی‌خمینی قرار است اول و دوم آبان‌ماه سال‌ جاری در خمین برگزار شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله شهید سید مصطفی موسوی خمینی در ۱۲ ذیقعده ۱۳۲۰ هجری قمری در بین جاده اراک ـ خمین در سن ۴۹ سالگی توسط اشرار به شهادت رسید و پیکر وی را به نجف اشرف در کناب قبر جدش دفن کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.