عضو شورای شهر اراک: یک سوم شورا نادیده گرفته می شود

یک عضو شورای شهر اراک خواستار پرهیز از واگرایی بین اعضای اصولگرا و اصلاح طلبان شورا شد.
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، علی جعفر محصولی در نطق پیش از دستور در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: پیرو طرح سوال اعضای شورای شهر از شهردار در هفته گذشته که تنها به امضای هفت تن از اعضا رسیده بود معترض هستیم که این اعتراض نیز قانونی است.
وی با بیان اینکه طرح سوال می تواند فردی و یا جمعی باشد، افزود: طرح سوال به صورت جمعی باید به اطلاع کلیه اعضا برسد که متاسفانه تا به امروز این روند رعایت نشده است و از روز اول نیز هر سوالی از شهردار پرسیده شده بی پاسخ باقی مانده است.
محصولی تصریح کرد: تحقیق و تفحص در خصوص شهرک خودرو نیز تنها به امضای هشت نفر از اعضا رسیده است و در این موضوع نیز مجدد سه عضو دیگر شورا بی اطلاع ماندند.
وی با تاکید بر اینکه نباید خط کشی کرد و واگرایی داشت چراکه شورا ضرر خواهد دید، افزود: درست نیست مطلبی به امضا هفت تا هشت عضو برسد و دیگر اعضا بی اطلاع باشند.
این عضو شورای شهر در ادامه با انتقاد از جابجایی زمان برگزاری جلسات کمیسیون ها گفت: این جابجایی بدون اطلاع رسانی و دریافت نظر برخی اعضا صورت گرفته است و برداشت من از این شرایط این است که می خواهید یک سوم اعضای شورا نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه این حجم شتاب و دستپاچگی در موضوعاتی با این اهمیت و بی توجهی به نظر سه عضو شورا تعجب آور است، اظهار کرد: شورای شهر محل مشورت و تضارب آراست و لازم است دلیل این نوع رفتار مشخص شود که در وهله اول کم لطفی هیات رییسه را نشان می دهد و اگر این روند ادامه یابد ما نیز چاره ای جز نشان دادن واکنش نداریم.
محصولی اضافه کرد: درشرایط کنونی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز مطرح است چه دلیلی دارد که تمام هم و غم شورا به طرح سوال و استیضاح شهردار اختصاص یابد؟ حتی اگر شهردار اراک مشمول این قانون شود در هر جایی باید پاسخ شورا را بدهد به همین  دلیل نباید وقت مردم را هدر داد.
وی نسبت به تاخیر حضور اعضا در صحن شورا با ١۵ تا ٢٠ دقیقه انتقاد کرد و گفت: اگر این روند ادامه یابد در واقع کلاه به سر ما رفته است چراکه سر وقت در صحن حاضر میشویم و باید منتظر حضور باقی اعضا باشیم در حالی که باید اعضا وقت شناس باشند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.