اختصاص یک میلیارد و۳۴۰ میلیون ریال اعتبار به حوزه اجتماعی استان مرکزی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار برای سرفصل های کاهش آسیب های اجتماعی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی استان مرکزی اختصاص یافت.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، غلامرضا فتح آبادی روز چهارشنبه در پنجمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید در استانداری مرکزی افزود: ۹۴۰ میلیون ریال برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۴۰۰ میلیون ریال نیز برای کتابخانه های عمومی استان مرکزی اختصاص شده که باید در سرفصل های مشخص جذب و تا پایان سال عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: تخصیص این میزان اعتبار، فرصتی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی فراهم کرده تا مدیران با تدوین برنامه های اثربخش از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ مطلوب را از رسالت های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
فتح آبادی با یادآوری اینکه داشتن برنامه عملیاتی جامع در حوزه فرهنگی و اجتماعی ضروری است، گفت: تاکنون ۳۶ سیاست کلی نظام ابلاغ شده که تک تک آن ها نیاز به برنامه عملیاتی دارد.
وی اظهار کرد: داشتن برنامه عملیاتی با شرح وظایف و همکاری دستگاه های متولی برای نتیجه گیری از اجرای سیاست های اجتماعی و فرهنگی ضروری است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: برنامه های اجتماعی در بازه زمانی درازمدت و با همکاری دستگاه های متولی و کار علمی امکان پذیر است.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سال جاری ۴۷ هزار و ۵۳۲ نفر در برنامه های متنوع کتابخانه های عمومی استان مشارکت داشته اند.
علی اکبر احمدی افزود: امسال چهار هزار و ۳۲۹ نفر در ۶۱۲ نشست کتابخانه ای در بخش های مطالعاتی، روایت گری، داستان نویسی، حافظ خوانی شرکت کردند.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: ۱۱۵ نشست در قالب ۵۵ نشست کتابخوان مدرسه ای، هشت نشست ویژه حوزه علمیه و زندانیان، ۱۲ نشست نقد و بررسی در هفته کتاب در استان مرکزی برگزار شد.
احمدی افزود: ۶ هزار جلد کتاب طول هفته کتاب به کتابخانه های استان اهدا شد و هشت هزار نفر نیز در این هفته به شکل رایگان عضو کتابخانه های استان مرکزی شدند.
یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد کتاب در ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.