خُلف وعده مسئولان، صدای مالکین پروژه ۵۵ متری را درآورد

بار دیگر صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک تحت تاثیر تجمع اعتراضی مالکین املاک واقع در طرح ۵۵ متری قرار گرفت و باز هم معترضان یک پاسخ تکراری از مسئولان شنیدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از اراک امروز؛ طرح خیابان ۵۵ متری اراک در سال ۸۲ در قالب طرح جامع و تفصیلی اراک مصوب شد و از همان سال تلاش های برای به ثمره رساندن آن آغاز شد ولی همچنان اجرای این طرح در هاله ای از ابهام قرار دارد.

photo_2017-07-16_19-00-03

این طرح به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان حضرت ولیعصر(عج) شروع و تا خیابان میرزای شیرازی ادامه دارد.

این طرح  ۲۱۸ پلاک اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره با مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد که از این تعداد ۴۹ پلاک ۲۰ درصد، ۶۰ پلاک از ۲۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰۹ پلاک نیز بیش از ۵۰ درصد در اجرای طرح درگیر است.

بر اساس پیش بینی هایی که در سال ۹۳ توسط معاوت عمرانی استانداری مرکزی صورت گرفته، اجرای این طرح به بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز شنبه تحت تاثیر تجمع اعتراض‌آمیز مالکین املاک واقع در طرح ۵۵ متری قرار گرفت.

مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک قبل از شروع صحن رسمی شورا در مقابل ساختمان شورا تجمع کرده بودند و همین موضوع باعث شد صحن رسمی شورا با ۳۵ دقیقه تأخیر آغاز به کار کند.

با شروع صحن رسمی مالکین معترض هم وارد ساختمان شورا شده و با سر دادن شعارهایی خواستار لغو اجرای این طرح شدند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

بیشتر زمان شورا صرف تعیین و تکلیف طرح ۵۵ متری شده است

کاوه فلک افلاکی رئیس شورای اسلامی در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: علیرغم اینکه شورای دوره پنجم کلانشهر اراک دخاتی در تصویب و اجرای این طرح نداشته است ولی بیشتر وقت شورا صرف تعیین تکلیف این طرح شده است.

فلک افلاکی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان استانی شرایط بحرانی این طرح را درک کنند و هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین و تکلیف آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه نظرات متفاوتی نسبت به این طرح وجود دارد، افزود: باید آستانه تحمل‌ها را نسبت به اجرای این طرح بالا بُرد تا بتوان با یک جمع‌بندی مناسب تکلیف این پروژه را مشخص کنیم.

به دلیل بالا گرفتن اعتراضات مالکین املاک واقع در طرح ۵۵ متری در ساختمان شورا رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک از اعضا خواست تا در بین معترضین حاضر شوند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در جمع معترضین گفت: هنوز در خصوص طرح ۵۵ متری اراک به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

فلک افلاکی اظهار کرد: به دلیل معارفه معاون عمرانی استانداری مرکزی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و لازم است فرصتی به شورای اسلامی داده شود تا تصمیم نهایی را در خصوص این طرح اتخاذ کند.

نماینده مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک:

وعده‌های مسئولان دیگر بس است

قلعی نماینده مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ سال است که ساکنین این طرح در بلاتکلیفی بر سر می برند، گفت: تاکنون ظلم بسیاری به ساکنین این طرح شده است.

قلعی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی قول ۱۰۰ روز را برای تعیین تکلیف این طرح داده بودند، اظهار کرد: مهلت تعیین شده به پایان رسیده ولی هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است.

وی ادامه داد: استاندار قبلی با اینکه با اجرای این طرح مخالف بود قول تعیین تکلیف این طرح را داد اما عملیاتی نشد استاندار جدید هم علیرغم اینکه چندین بار درخواست ملاقات داشتیم تقاضای ما را پاسخ ندادند.

نماینده مالکین معترض املاک واقع در طرح ۵۵ متری اراک اضافه کرد: از شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان نماینده مردم انتظار داریم، امروز تکلیف این طرح را مشخص کنند ساکنین این طرح از وعده وعیدهای ۱۵ ساله خسته شده‌اند.

قلعی با تاکید بر اینکه خواسته‌های ساکنین این طرح به هیچ وجه سیاسی، جناحی و نظامی و انتظامی نیست، افزود: ساکنین این طرح فقط خواستار تعیین تکلیف طرح هستند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

پس از ۱۵ سال هنوز طرح ۵۵ متری تعیین تکلیف نشده است

پیمان رشیدی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در جمع اعتراض کنندگان طرح ۵۵ متری گفت: قبول داریم که ۱۵ سال گذشته حق شما ضایع شده است ولی برای اینکه تصمیم مناسب بگیریم نیازمند زمان بیشتری هستیم.

رشیدی اظهار کرد: در این ۳ ماه که از عمر شورای اسلامی دوره پنجم می‌گذرد جلسات متعددی را برای تعیین تکلیف این طرح برگزار کرده‌ایم ولی برای نتیجه بخش بودن به زمان بیشتری نیاز داریم.

شهردار کلانشهر اراک:

لغو یا اجرای طرح ۵۵ متری در اختیار شهرداری نیست

داوود تاجران شهردار کلانشهر اراک در میان تجمع‌کنندگان گفت: به منظور تعیین تکلیف طرح با استاندار، معاون عمرانی، اعضای شورا و مسئولان مربوطه مذاکراتی را داشتیم ولی هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است.

تاجران با اشاره به اینکه لغو یا اجرای طرح مراحل خاص خود را دارد که زمان بیشتری را طلب می‌کند، ادامه داد: یک ماه دیگر برای رسیدن به پاسخ نهایی و تعیین تکلیف قطعی زمان نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح در قدرت شهرداری نیست، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی مسئول مستقیم لغو یا اجرای طرح است.

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه در صورت اجرای طرح باید بودجه آن تامین شود، خاطرنشان کرد: لغو طرح ۵۵ متری به نفع شهر اراک نیست.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.